maandag 3 december 2007

30 november wedstrijd Pijpelheide

Van de blesure heb ik momenteel geen last meer, en ik moest eens een keer niet gaan draaien in het weekend. Op het aanraden van een klant van mij 'Drankencentrale Van Dijck", besloot ik om nog eens een wedstrijdje te gaan rijden, het was kortbij, en waarom niet. Gisteren had ik rustig met Eric wat gaan fietsen, de benen waren redelijk.
Maar het weer, wind, regen, storm. Op mijne leeftijd krijgt ge stilletjes aan schrik van slijk, alhoewel dat ik hier goed uit de voeten kan, noem het techniek of kracht. Maar stoempen dat gat me redelijk af. Marc en Tom gingen niet mee rijden, Tom is met verbouwingen bezig en heeft ook grote schrik van slijk. Marc, gaat voor dit jaar stoppen, 2 x kort achtereen goed op zijn gezicht gegaan, en slijk is ook niet zijne dada. 'S Morgens nog bij Tom gestopt, de zomerbanden eraf, en Noby Nics erop, tubeless. Ik vroeg me af of ik niet beter binnenbanden kon steken. Volgens Tom geen probleem, hij kwam mischien kijken, het verven kon nog even wachten. Vrouw en kind kwamen ook supporteren. Ik heb nog even gedacht om een mail te sturen naar de Rillaarse Bikers, om te vragen dat ze met vrouw en kinderen niet kwamen supporteren, er zijn er nog die dat doen ....... Genoeg gelachen, de temperatuur viel mee, het parcours daarentegen. Wij moesten als eerste rijden, door de wei, maïsveld en zandbak. Deze laatste was nog het best bereidbaar. De Goorbikers waren ook voltallig aanwezig met als kopman Hugo. Sterke beer van beroep. Bij het nemen van mijn fiets voor de verkenningrit merkte ik dat mijn voorband helemaal plat stond Ik had niets bij, een geluk dat de mannen van de Goorbikers aanwezig waren. We hadden nog net tijd voor 1 ronde te verkennen. Nog 3 minuten voor de start, en ..... mijn band stond weer plat Miljaar, een geluk dat dinges (zijne naam toch weer vergeten zeker) een binnenband bijhad. Op 1 minuut had hij mij gedepaneerd, 1000x dankuwel. De start, 27 man, met zulks een weer vond ik dit nog een behoorlijke opkomst. Ik stond op de eerste startrij, maar ik was niet goed weg, ik draaide rond de 10 plek in het veld, ik nam het verkeerde spoor en er vlamde mij nog eens een paar man voorbij. In het maïsveld wilde ik fietsen, maar iedereen liep mij daar gewoon voorbij. Miljaar, slecht bezig. Rond de 15de positie kwam ik uit het bos, waar ik werd opgehouden door een andere biker die niet wilde wijken. Ik had 3x vriendelijk geroepen, maar niets. Dan maar proberen te passeren, ik raakte zijn wiel, het manneke werd boos, stapte van zijn fiets en zette zijn fiets dwars. Iedereen stil, achter mij ene over kop. Hij kwam rijden voor zijn plezier, ik verteld hem dat je voor 2,5€ een toertocht kan meerijden met drankposten en verschillende afstanden. Hier is het koers, en als hij niet vlug uit de weg ging gingen er ongelukken gebeuren.
De achtervolging kon beginnen. we hingen rond de 15de plaats. Naast het voetbal veld stond er wind, het was hier net een strandrace. Al vlug bleek dat ik iedereen redelijk vlot kon passeren. Toen kwam ik bij een groepje van 4 man, van plaats 8 tt 4. Een paar versnellingen en we waren nog met 2. Doemme da's een jonge gastje, laatste halve ronde probeerde hij mij te lossen, maar de benen waren goed. De bochten gingen iets vlotter bij mij, en in één van die bochten misschakelde mijn jonge tegenstander, het moment om te versnellen. We stranden uiteindelijk op 20m van plaats 3, dju toch. Hugo werd verdienstelijk 2de.
Dat hadden we weer gehad. Leuke filmpje, foto's getrokken door het vrouwtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten