woensdag 3 november 2010

LMTB 2010 Eksel

We moesten ons haasten om op tijd te arriveren in de koers te Eksel, start was voorzien om 13h45 en ik zat om 12h30 nog in Hulshout, supporterend voor de zoon. Onderweg gebeld naar geert, dewelke daar in de voormiddag had gereden om het inschrijvingsformulier te ondertekenen ......, maar dit werd niet toegelaten.
EĆ©nmaal aangekomen, in vliegende vaart gaan tekenen, 13h30 ...... misschien dan toch nog het parcours gaan verkennen. Echter 5min. voor de start was ik nog niet rond, en ik wist hoegenaamd niet waar ik mij bevond, even de hulp ingeroepen van mijn Edge en net op tijd present. Life is about timing, vandaag reed ook de Belgisch kampioen Nico Berkmans mee, echter in de eerste bocht deed deze al aan bodemonderzoek, niet veel later kwam hij ons terug voorbij gevlogen. Mijn start trok weer op niet veel en hier te Eksel was de start toch belangrijk, allemaal bospaden, maar smal, inhalen was hier dus moeilijk. Ik had me geconcentreerd op 411, deze stond net voor mij in het klassement, maar de vogel was al vlug gaan vliegen. Ik moest 2x  remmen op de enige kleine hellingkejs, en 2x te voet. We waren aan het rijden voor plaats 8, samen met nr. 417 namen we ieder een ronde kop. Ik moet wel zeggen, het begint stilletjes weer te vlotten in de bochtjes, ik was het gevoel compleet kwijt na een jaartje koersen op de weg, ik ben dan ook terug overgeschakeld naar mijn ouwe getrouwe Nobby Nic vooraan. Deze band boezemt toch iets meer vertrouwen in.Met nog 2 rondjes te gaan, merkte ik dat mijn compaan de snelheid er helemaal uit hiel op sommige stukken. Ik besloot dan maar om nog eens vol over te nemen en kon zonder problemen wegrijden en kwam dan als 9de over de meet. Ik had er vandaag veel lol in, de rug, zelfs na een week niet meer te fietsen is nog steeds de spelbreker. Fysiek en benen zijn niet slecht, maar kracht zetten kan ik niet, en een echte flyer ben ik niet dus.
Besluit, mooi parcours, geweldig weer, 't ventje komt nog veel te kort ..... maar dat wisten we. Nog een paar wedstrijden in deze Trophy en dan wordt het opbouwen toe naar volgende we seizoen. Overigens de fotograag van dienst Guy Van Helsen levert prachtig werk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten