maandag 30 mei 2011

28 mei MTB Kids Challenge te Moerbeke-Waas


Alle foto's vindt je terug door op onderstaande foto te klikken.

28 mei MTB Kids Challenge Moerbeke-Waas
Aangezien ikzelf tegenwoordig niet meer kan fietsen, en de prognose van de behandelende chirurg erg somber is, kan ik echter nog meer genieten als daarvoor van de wedstrijden van mijn zoon. Echter vorig week kreeg ik een ZEER onaangenaam en infeite een zielig schrijven van zijn club Hand in Hand. Het schrijven van deze brief en mijn antwoord hierop deel ik wel mede ter gepastte tijde. Maar als je weet dat we het hier over kinderen hebben. ik ben nog altijd chagrijnig over dat schrijven en hier is het laatste woord nog niet over gezegd.
Maar zaterdag ging hij dus koersen te Moerbeke-Waas in Oost-Vlaanderen, al een hele rit en dit voor 20 min. plezier. Eens aangekomen bleek het een parcours deels te lopen door een bos met een stuk asfaltweg in verwerkd en deels over een weide, maar vooral veel draaien en keren en veel singletracks. Maar niks helling, nada, noppes. er lag wel 1 kunstmatig aangelegde brug in het parcours (zoals bij de cyclocross wedstrijden) echter, wat bleek hier mochten ze niet over. Het contrast met de vorige koers in Antwerpen was dan ook zeer groot. Er waren toch een paar vaders gaan vragen om deze hindernis mee op te nemen in de wedstrijd, en jawel ze mochten erover. overigens een terechte beslissing, want niemand van de renners had hier problemen. Echter het vele draaien en keren was niet echt in het voordeel van Dante, dewelke nog altijd het meest gebruikt maakt van zijn "brute" kracht. Stoempen en maar gaan, alhoewel .....
Vorige week werd het nog vrij spannend en won hij de koers met maar een kleine 1/2 meter. Hij had me nu plechtig beloofd, indien nodig te blijven spurten toto op het einde. Ik had hem aangemaand om een kopstart te nemen, echter hij dook als 4de het bos in. Achteraf vertelde hij mij dat hij te groot had geschakeld na de eerste meter, weeral een les voor de volgende koers. Nick Bruyninckx dook als eerste het bos in gevolgd door Sander Kielich, na de eerste ronde kwam hij als derde door en op het asfalt stuk nam hij de leiding over. Een ronde later, zat Sander op kop en dante in het wiel, Nick had moeten lossen en volgde op enkele meters. Op het asfalt gedeelde nam hij weer de leiding, hopelijk kon hij deze voorsprong behouden tot op de meet. Ik rende in de mate van het mogelijke richting aankomst, daar kon je de renners 3x zijn voorbijrazen voor ze aan de meet arriveerden.
Ik zag dat hij wat meters had genomen, en dat hij nog vrij ontspannen op zijn fiets zat, hij won dan ook de koers overtuigend. Echter de eerste rondjes dacht ik dat hij het moeilijker ging krijgen op dit parcours. Hij kwam ook al bloedend aan zijn knie over de meet, blijkbaar was hij nog 2x gevallen onderweg, Sander werd tweede en voor de derde plaats werd er nog gespurt, Nick haalde het uiteindelijk voor Jente Michiels. Mischien wel de revelatie van deze wedstrijd, aangezien hij nog maar 8 jaar oud is, en nog niet de kracht en de lengte heeft van de 3 andere renners die hem vooraf gingen. Dit wordt volgend jaar zeker een te kloppen man bij deze Challenge. Donderdag is het een thuismatch in Averbode. Hopelijk pakt hie daar ook de overwinning, de familie en vrienden komen supporteren, het zou leuk zijn voor hem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten