dinsdag 10 mei 2011

8 mei Schoten VWW verslag Filip Dewyngaert


Gisteren dus de VWV koers in Schoten-Donk... altijd toffe koers (ik weet niet waarom maar altijd een goed gevoel). Start was iets te laat dus van de opwarming (alhoewel het warm genoeg was) was niet veel meer te merken zeker niet als ze altijd vroeger en vroeger aan de start gaan staan.
De eerste ronde ging het goed vooruit maar al bij al nog redelijk "kalm". Bij de sprint voor de eerste premie gingen 2 mannen van dezelfde ploeg ervandoor en kwam er een groepje van 13 man tot stand waar ik ook eens tussen zat zonder het zelf te beseffen. Deze draaiden redelijk rond en ineens waren we weg... Ik dacht dat de ontsnapping te vroeg tot stand gekomen was en dat het peloton nog wel zou komen maar blijkbaar waren de juiste mannen/ploegen mee en reden we weg tot een maximale voorsprong van 1min10sec. Dit was echter het sein om het groepke te gaan uitdunnen en 4 ronden voor het einde hebben ze voor een eerste keer aan de boom geschud. Tot op 1.5 ronden van het einde was ik bijna elke ontsnapping mee. Dan bij het ingaan van de laatste ronde krampen en me laten uitzakken tot de laatste plaats van het groepke, en dit was niet zo verstandig... In kleine groepkes reden er mannen weg en bleven we met 3 man over die gingen sprinten voor de plaatsen 11 tot 13.
Bij het ingaan van de laatste rechte lijn dacht ik mij nog eens recht te zetten maar dat was weer buiten de krampen gerekend. Als 13de over de meet en dus eindelijk eens ne deftige uitslag bij de VWV. Schoon weer(maar toch redelijk wat wind), schoon parkour (zelfs mooier dan de voorbije jaren) redelijk draaien en keren maar nooit echt gevaarlijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten