dinsdag 9 augustus 2011

MTB Kids Challenge Kessel

MTB Kids Challenge Kessel 2011

Alle foto's vindt je hierboven terug, klikken maar op bovenstaande foto om het gehele album te ontdekken.

Het was vroeg opstaan voor deze wedstrijd, en de uren op de site kwamen niet overeen met de uren op de site van de organisatie. Dus voor alle zekerheid naar ginder vertrokken met Dante om om 8h present te zijn. De dag voordien even geinformeerd naar de statt van het parcours, verdict, slijk zeer slijk. Dus de pa nog vlug even de Nobby Nics op zijn mtb gemonteerd om dan uiteindelijk te moeten vast stellen, dat de kids over een bijna zo goed als 100% slijkvrij parcours mochten rijden. Het parcours van Kessel met het Fort, de pa had daar zelfs nog gekoerst een paar jaar en ettelijke kg's geleden. Echter dit was voor de kids verboden terrein. Een klein parcours met achteraan 2 korte en nijdig hellingen, voor de rest had je een paar springbergen na de start en een autosnelweg naast het water. Je zou denken ideaal voor Dante, alleen baarde die korte helling dewelke haaks moest worden genomen na het rechte stuk mij wat zorgen. Dante rijd hier gemakkelijk op, de vraag is echter in welke versnelling wil hij dit proberen in de koers. Zeker 5x had ik dit stuk met hem gedaan voor de koers, 1x geraakte hij niet boven, maar steeds kwam hij te traag aangereden, en stond bijgevolg al kleiner. De pa maar vertellen, rijd nu eens vlugger naar die helling zoals in de koers. Ik had dit beter tegen een boom verteld want oren had hij er niet naar. Daar in Antwerpen kwamen ze ineens op het idee om proeven te doen, een tijdrit over een ander parcours, de eerste keer dat ik dit meemaakte in deze challenge. En kan mij nu eens iemand vertellen wat de meerwaarde was van deze tijdrit, de tijden werden genoteerd echter een uitslag heb ik nergens terug gevonden. Tijdverdrijf, of onder het motto "we zullen het hier eens gaan rekken". Typisch Belgisch zeker, ze doen overal maar hun goesting ..... het weer was goed dus echt reden tot klagen hadden we niet. Echter het was onoverzichtelijk, niemand wist waar naartoe.
De koers dan zelf, Dante nam meteen een kopstart, zijn starten zijn de laatste 2 weken fel verbeterd, dus ik was al direct gerustgesteld. naast het water zou er toch niemand paseren, of toch? Want iets later kwam onze jonge waal als eerste door en daarachter was meteen al een gat, en van kleine Coremans was niet te bespeuren. Als 8ste kwam hij al huilend voorbij gereden, gevallen, aan de eerste helling ..... Het is voor in uw broek te ka**en. Echter hij huilde niet van pijn, maar was boos op zichzelf, het strafste van al is, kleine Coremans vergeet dan te duwen of beter gezegd vertikt dan om nog vol door te gaan. Ik maande hem aan om toch even terug de gas open te zetten en hij reed vlot terug naar voor, als 2de kwam hij op 7 sec. achterstand van Arnoud de Lie, dus met nog 4 rondjes te gaan zag ditv er nog goed uit. Echter de volgende ronde was Dante weer achterop geraakt, blijkbaar nam hij de helling tevoet, hij stond weer te groot. Allez, weer achtervolgen, weer van plaats 4 naar plaats 2 koersen. Hij zal het nu wel geleerd hebben zeker, bijlange niet, het is een echte Coremans en schakelt weer niet en staat dus weer tevoet bergop.
De pa, weinig geslapen, zijne tikker ging toen in overdrive. Ik al spurtend naar dat hellingkje, en maande hem nu wel aan van te schakelen, en ..... straf nu reed hij tot boven, de daaropvolgende helling stond hij weer te groot. Hij kroop naar boven, en den deze maar roepen schaaakkkeeeeleeen. Dat hij nu 2,3 10 of 1ste hing maakte mij niet zoveel uit als hij maar zijn best deed. Maar als ik 1h daarvoor 5x had verteld om die helling aan te snijden op volle snelheid en hij vertikt dit dan ........ en blijt dan daarna te zitten sukkelen op een hellinkje van pakwek 7m, ...... dikwijls op mijn tanden gebeten, hij is nog maar 9, het is voor het plezier, hij zal nu in het vervolg wel luisteren. Maar nee, ik moet dan kunnen roepen. Als ik zie wat gaten dat hij met zijn eigen koppigheid en deels onkunde van ik weet het toch beter, telkens terug heeft dicht gereden op steeds dezelfde renners ..... Wel dan ben ik ontgoocheld, want nu kwam de leidersposite van Arnoud niet echt in het gedrang, en had hij nu gewoon eens naar den ouwe geluisterd, dan had er volgens mij toch nog een mooi duel ingezeten voor de eerste plaats.
Arnoud werd dus vediend winnaar, Dante was dan in de laatste ronde voor de zoveelste keer terug weg gereden van Sander Kielich, deze heeft het schakelen wel onder de knie.
hetzelfde podium als in Geraardsbergen, 1.Arnoud op 2 de koppigaard en op 3 Sander.
Ik kan nu niet zeggen dat Dante slecht had gereden, maar was zeer ontgoocheld door het feit dat het soms lang duurd eer hij van de papa iets wil aannemen. Maar hij schakelt nog steeds met getallekes, ipv met gevoel, hij moet dit zelf aanvoelen. Maar dit zal jammer genoeg nog niet voor morgen zijn denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten