maandag 30 maart 2009

VWV Keerbergen 29 maart


Eindelijk het regent niet. Vandaag gaan we met een voldaan gevoel eens met de fiets naar de koers te Keerbergen kijken en mijn "oudere" ploegmaten aanmoedigen bij de "C's". En dan kon ik de beentjes meteen wat losfietsen na de wedstrijd van gisteren. Ik had wel bijna wind op kop tot ginder, maar dan hebben we straks wind af. Ik moest gaan eten met het vrouwke samen met de MTB vrienden, dat ging normaal zonder problemen lukken, tijd zat. Aangekomen deden Marc, Dirk en Luc het goed vooral Marc kon zich weer niet stil houden, steeds in de aanval maar er waren er al twee gaan vliegen. Zij werden dan ook 1 en 2, daarna kwamen er een achtervolgende groep met Marc en Dirk. Marc ging normaal de spurt winnen, maar 2 meter voor de meet kreeg hij krampen hij werd nog 5de. Dirk dewelke het gat had gelaten werd 10de, Luc eindigde als 10de in het peloton.
Tijd om terug naar huis te fietsen, maar de vrouwkes van Dirk en Filip probeerden mij te overtuigen om toch maar mee te fietsen. Het vlees is zwak voor vrouwelijk schoon en ik met mijne stomme kop toch maar gaan inschrijven. Al mijn dingen uitgezwierd in hunnen IVECO, want ik was daar met het fietske, Dirk beloofde met plechtig om mij straks naar huis te rijden. Het zijn daar toffe gasten, die voornaam doet al veel hé.
Over de 100 vertrekkers, na 500m stak er bijna ene naast het parcours en in de 2de ronde toen dat we kort bij de 50km/h reden gebeurde er weer iets en iedereen in de remmen. Da's elke week hetzelfde, daar zitten er een paar bij die met een paard moeten gaan rijden. Het tempo laag hoog vooral op het lange stuk naar de meet. Maar het ging redelijk goed, vorige week te Groot-Lo was ik volgens mij al een paar rondjes aan het rijden met een leegloper achteraan. Nog 7 rondjes te gaan, er lag al een pak volk eraf en er werd zo zot niet meer gekoerst, nog altijd wel snel. De benen begonnen te tintelen, nog even op de tanden bijten en aftellen. Opeens zat ik weer helemaal vanachter, vlug maar wat opschuiven want als er nu iemand een gat laat vallen, .....ik ga dat nooit meer toe krijgen. Na 75km moe maar voldaan, en een paar keer zwarte sneeuw gezien, in het peloton geëindigd. Dirk en Filip waren de hele tijd blijven supporteren, met de mannen naar hun thuis gereden. Daarna heeft Dirk me met de wagen naar huis gereden. Even gebeld naar het vrouwke, .....het etentje was al gedaan, maar ze zat in goed gezelschap. Morgen losrijden. Zaterdag geen koers, ik ga de Ronde Van Vlaanderen rijden en zondag bij vrij goed weer ga ik nog eens met de MTB koersen, Olne - Spa - Olne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten