zondag 3 mei 2009

VWV Grasheide 1 mei

Het was een prachtige zonnige dag en ik moest weer gaan draaien 's avonds, mar ik besloot om toch de ploeg te gaan versterken te Grasheide. Het lijf deed nog pijn na de val van vorige week, moest ik teveel last hebben konden we nog altijd afstappen. Weer meer dan 100 renners, spijtig want ik vind dit gewoon teveel. Maar de banen waren breed en de bochten, op een na waren niet al te gevaarlijk. Samen met Filip vertrokken, al snel bleek dat het tempo vrij hoog ging liggen, er waren dan ook maar 4 bochten. Ik besloot om maar vanachter te gaan rijden en mij zo zelf eventueel te behoeden voor valpartijen, ik geloof zelfs dat er niemand gevallen is. Ik kon vlot meefietsen, maar tegen het einde protesteerden de benen een klein beetje, mischien met dit warme weer wat te weinig gedronken. De ganse familie was komen supporteren en mijn kleinste toornde elke ronde boven het andere gejoel uit. Ik dacht dat er niemand ging wegrijden en had tegen Filip verteld dat ik alles op de laatste ronde ging zetten, iets later verdween Filip uit koers met een platte band. In de laatste ronde schoof ik na het rond punt vrij gemakkelijk op, maar richting voorlaatste bocht werd het me weer net iets te gevaarlijk. Er waren in de laatste 2 rondjes enkele renners kunnen ontsnappen, en deze werden niet terufggehaald voor de meet. Op een 100m voor de voorlaatste bocht zat ik nog vanvoor in het peloton, maar dan slagen bij sommigen de stoppen soms door. Er word zonder omzien van links naar rechts gekwakt, en na de valpartij van vorige week besloot ik om maar te passen. In het heetst van de strijd riep ik nog tegen een renner dewelke ineens een onverwacht maneuver uitvoerde "hey kieken" waarop hij spontaan begon te kakelen. Je merkt dat ik ouder ben geworden, vroeger zou ik direct mijn remmen hebben dichtgegooid, of hem een een kwak hebben verkocht, dan zou hij wel anders zou kakelen. Nu blijft het echter bij roepen. Het viel dus al bij al goed mee. Deze avond gaan we weer op een feestje draaien, morgenavond naar een trouwfeest en zondag naar een communiefeest. Maar we gaan toch proberen te starten in Messelbroek, aangezien dit een thuismatch is. Zijn we dan al gerecupereerd van de voorbije dagen, ..... ik denk het niet. Ze zullen moeten wachten op mij, en anders word ik naar een paar rondjes een gedreven supporter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten