donderdag 18 juni 2009

Hagelandse Chrono 6 juni



Aangezien mijn zoon op vrijdag en zondag ging deelnemen aan een bmx wedstrijd (verslag volgt nog) besloot ik om nog eens mijn mtb uit de stal te halen en dit om de Hagelandse Chrono te rijden. Deze chrono is in feite een thuiswedstrijd, aangezien ik bijna elke berg en bult uit de streek wel weet te liggen. Ik had me wel voorgenomen, indien ik dit jaar weer plat rij, zoals de voorafgaande jaren, dan was het de laatse keer dat ik zou deelnemen. De organisatie en het parcours mag je beschouwen als één van de mooiste uit de streek en de verre omgeving. De afstand en de hoogtemeters waren voor mij net of net niet haalbaar, meestal als ik wat meer hms en kilometers moet rijden krijg een klop van den hamer, en meestal klopt dien dwerg ze dan nog goed door ook. Het werd dus afwachten, maar parcourkennis is natuurlijk een +punt. Ik had afgesproken met mijn ploegmaat Filip, dewelke momenteel in bloedvorm zit. Eenmaal aangekomen was er drukte van jewelste, maar wat wil je met zulks een mooi zonnig weder. Als we gingen inschrijven, zag ik Sven Nijs voorbij vliegen. De meetste toppers waren dan ook present vandaag. Het belangrijkste eerst natuurlijk, inschrijven. We starten direct na het voltallige Reevax Team, Filip had er blijkbaar goesting in en samen reden we een strak tempo, maar voor we terug aan de meet passeerden richting Rillaar had ik hem al wijselijk laten rijden. Het parcours was alweer aangepast in het begin en ze hadden de ene singletrack na de andere voorzien, zolang er geen tragere rijders voor je rijden is dit zalig! Het voordeel van parcours kennis is, dat je weet wat er komt en zo kan je dan perfect je wedstrijd indelen. Maar tussen km 30 en 40, had ik blijkbaar toch een minder moment. maar eenmaal de 40km gepasseerd kon ik bij ne jonge kadee in het wiel kruipen, we hadden toen al de Konijntjesberg en den Tienbunder gehad en we reden richting Nieuwrode. Her en der stonden de controleurs opgesteld, en we werden steeds met de glimlach verder geholpen. Toen dat bleek dat die jonge kerek van Team Nomadesk het wat moeilijker kreeg nam ik gezwind over. maar een beetje later moest hij afhaken, spijtig want we hadden nog een leuk koppel kunnen vormen tot aan de meet. Op het einde achter Nieuwrode en bij aarschot kwamen weer leuke singletracks, maar hier was het file en spijtig genoeg vertikte sommige rijders het om wat plaats te maken, het zij zo. We moesten dan maar vroeger zijn vertrokken. Met de meet in zicht nog eens alles uit de kast gehaald naast den Demer. We zijn tevreden met het resultaateen 82ste plaats en er waren meer dan 800 vertrekkers 3:37:5 23,49, Filip had het nog veel beter gedaan met een 16de plaats 3:23:4 25,11. Achteraf nog een zeer lekkere pasta gaan eten en nog wat bijgepraat met wat oude bekende.
Dit blijft één van de mooiste en zeker één van de best georganiseerde tochten uit de streek. Tot volgend jaar, aangezien ik dit jaar niet ben lek gereden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten