dinsdag 7 juli 2009

28 juni 24h van Westerlo


Het was dan weer zover, maar we hadden nog geen ploeg. Ik ben niet zo te vinden voor een 24h, ik vind het net 14h te lang. Maar daar had al een ploegmaat een paar gevraagd ofdat we niet meededen. Voor mij was dit goed op voorwaarde dat we een vrouw vonden die wilde meerijden, zodoende konden we met een gemengd team deelnemen. Ik had al wat geïnformeerd bij een paar vrouwen, maar er was weinig interesse, totdat Eva me belde 2 weken voor de start. Zij zag dit wel zitten. Dju, we hebben het weer aan onze rekker, ik contacteerde de ploegmaten, maar toen begon al de miserie. Diegen die het meermalen had gevraagd ofdat we reden, reed in één keer niet meer mee, begrijpen wie begrijpen kan. Marc had op het BK zijn sleutelbeen gebroken dus die viel ook al af. Maar ik was nu wel gemotiveerd om een ploeg te zoeken, als ze met Bie Bie zijn kloten willen rammelen, dan kennen ze den deze nog niet. In de laatste week kregen we nog een aardige ploeg bijeen, met Peter, Kris en Geert. Samen met Filip en mezelf waren we compleet. Ik had mijn vrachtwagen al gaan opstellen 1 dag op voorhand, groot was dan ook mijn verbazing dat deze was verplaatst, door een team dat hun container daar ging zetten. Het leuke is, ik had ook zo'n vrachtwagen thuis staan, we zullen dat hier eens snel oplossen. Maar we mochten van de organisatie iets verder gaan staan, en daar mee was alle wrevel al opgelost, die gasten hebben zich komen verontschuldigen en hebben ons een krat Cola geschonken.
De race dan zelf, met een gemengd team is het rekenen geblazen, want tijdens de nacht zijn de rondjes korter, dus dan moest ons Eva aan de slag. Tot 23h waren nog altijd maar met zijn 5'en aan het rijden, Peter kwam tegen 23h rijden. Maar Peter kwam niet, hij zat bij onze ploegmaat die niet mee reed. Ons schema dreigde helemaal in duigen te vallen, mat alle stress vandien. Een paar keer gebeld, toen nam zelfs onze vermeende ploegmaat op, en begon ons nog een beetje te jennen. Ik vraag me af wie in zijn wieken had gereden, maar bij mij en niet alleen bij mij was het vat vol. Ik heb hem dit dan ook ongenuanceerd verteld aan de telefoon. 1/2 uur later daagde Peter dan toch op, hij kon nog 1h1/2 rijden en dan moest Eva samen met Geert en Filip de nacht vervolmaken. Ik en Kris zouden 's morgens terug beginnen, Bie Bie ziet wreed weinig in den donker. Voordat we gingen slapen lagen we 1 rondje voor op Cyber 12, 's morgens lagen we terug wat achter, maar Eva moest niet meer rijden. ik had zelfs nog aan Geert van Cyber 12 gevraagd om mee te rijden met ons want zij deden in eerste instantie blijkbaar niet mee, totdat ik belde. Maar hij verzekerde ons dat ze een slechte ploeg hadden, en dat we zonder problemen gingen winnen. Nu we hebben toch hard moeten rijden, maar uiteindelijk lagen we 2 rondjes +8min voor op Cyber 12 en werden we 8ste in het algemeen klassement. de achterstand van 's morgens werd al vlug omgezet in een mooie voorsprong, de bedoeling was bij de tweede keer dat we hen gingen dubbelen om bijeen te blijven, maar peter had ze niet opgemerkt. Op de meetste wedstrijden rijden wij over de meet als tweede, nu eindelijk eens eerste. En het was leuk samen met Eva, Geert, Filip en Peter. Hopelijk doen ze volgend jaar een 10h in Westerlo. Want van die 24h ben je een week slecht, zeker als je de oudste van het team bent. Het weer was perfect, de organisatie was perfect, en onze entourage was perfect. Alle foto's vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten