maandag 29 maart 2010

VWV Keerbergen


Vroeger had je "Zondag Jos dag" nu is het tegenwoordig "Zondag koersdag". De 2de wedstrijd van de VWB vond plaats te keerbergen onder de naam "Grote Prijs Saeco".
De conditie is aan het beteren en vorige week verliep alles naar wens, dus ik zag het wel zitten. Zaterdag nog een duurtrainingske gedaan ..... en een klein hongerkloppeke gehad, ik moet toch eens leren te eten voor ik vertrek. Onderweg bij de ploegmaten (Dewyngaert .....Bob de verbouwers) even gestopt, ze zijn nog steeds ijverig bezig, binnenkort zullen ze dan ook wel terug op de fiets springen. Ze gaven weer slecht weer voor het weekend, maar zaterdag was het mooi en zondag was het mooi tot net voor de start, toen begon het te regenen. Hoe harder het begon te regen hoe harder mijne moraal zakte. Er waren bijna 60 vertrekkers, sterke Jan had kunnen wisselen op zijn werk en was samen met Luc present, Marc moest afhaken wegens ziekte. Er werd ronde na ronde getracht om weg te springen, echter het stuk naar de meet had je wind op kop en telkens kwam daar alles terug bijeen. Ik had al een vermoeden voor de start dat het ging uitdraaien op een massaspurt, wat uiteindelijk ook gebeurde. We mengde ons redelijk in de debatten, maar waren zeker niet dominant aanwezig met de ploeg. Ikzelf had de benen niet van de week ervoor en besloot op het einde om wat vanachter in de groep te gaan luieren om zo de 2 laatste rondjes nog eens alles te geven. In de laatste ronde reden de mannen van Concap dan ook weg maar op een dikke 100m van de meet werden zij terug gegrepen, en ik zat ideaal achter de zwarte trein van de overwinnaar had ik mij gepositioneerd. Ik zat wel rechts in de wind, maar daar lag alles open. Net op het moment dat ik mij wilde rechtzetten, werd er een renner in volle vaart aangereden, zijn wiel begon te slagen en voor mijn neus kon er ene niet meer op zijn fiets blijven zitten. Hij ging van links helemaal naar rechts en had het geluk dat hij tegen een andere renner, dewelke overigens sterk op zijn fiets zat, terug kon recht krabbelen. Ik dacht, hier gaan we voor het tweede jaar op rij met ons bakkes tegen den asfalt liggen, want die gasten gaan vallen en ik en de rest achter mij kan niet weg. Maar ze bleven recht. Met dit manoeuvre was mijn goede positie wel naar de kl***ten. Uiteindelijk werd ik nog 19de, Jan werd 15de en Luc, dewelke de conditie te pakken heeft tov vorig jaar, eindigde in het peloton. Nu 2 weken duurtraingen en veel werken in het weekend, hoe gaan we het weer combineren? Er was nog een leuke verrassing op het einde, het vrouwke was de laatste 2 rondjes nog komen kijken. Alle foto's kan je hier terugvinden. Dit waren de winnaars bij de C : Henri Hermans, D: Francy Baptist,
E : Georges Vonckx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten