donderdag 10 maart 2011

Kids Challenge Dessel



Na vorig jaar eens geproefd te hebben van het MTB-gebeuren ging Dante nog eens deelnemen aan een MTB-wedstrijd. De eerste manche van de MTB kids Challenge bestaande uit 16 wedstrijden was hij dus op de afspraak, deze wedstrijd vond plaats op en rond het bmx-parcours te Dessel. Eens aangekomen bleek hier een pak volk te zijn, Dante kreeg nummer 24 van de in totaal 28 renners, wat meteen betekende dat hij op de laatste rij moest starten. aangezien het parcours vol met single tracks zat, bleek dit geen ideale uitgangspositie. Ik was maar aan het hopen dat hij niet zou vallen tijdens deze wedstrijden, want de vorige 2 wedstrijden (cyclocross) liepen in mineur af wegens zijn doodsmakken die hij steeds maakte, met alle gevolgen vandien. Er werd 1 verkenningsronde afgelegd en 50m voor mijn neus, gingen ze met een man of 6 op hun gezicht. de begeleider was tegen Dante zijn voorwiel gefiets en hopla ..... Zijn bidonhouder was half afgebroken, aangezien ik geen materiaal bij me had vond ik geen betere oplossing dan deze gewoon met bruut geweld te verwijderen. Dan de start, ik had mij gepositioneerd net voor de eerste singletrack, daar kwam hij pas als 14de doorgefietst, het werd dus nog een hele opgave om op te schuiven, de uiteindelijke overwinnaar dewelke een kopstart had genomen, reed vlot door, daar achter was het aanschuiven geblazen. In ronde 2 was hij al opgeschoven naar de 6de plaats en net toen hij positie 4 had veroverd,  ...... lag hij op zijn gezicht. te lang geremd en achterwiel weg, echter geen nood, hij kon terug vertrekken vanop posite 6. bij het ingaan van de laatste ronde was hij bij de achtervolgers geraakt, ik maande hem aan om toch nog op te schuiven op de rechte stukken. Uiteindelijk kwam hij stik kapot over de meet als derde, 10m achter nummer 2 en 10m voor nummer 3. De winnaar was al even binnen, ik was super tevreden, aangezien hij van achteraan moest starten. het voordeel van deze derde positie is dat hij in de volgende koers op de eerste rij mag starten. Ik ben razend benieuwd ofdat hij dan mee kan wegrijden met de winnaar van vandaag dewelke geweldig sterk reed, afwachten dus tot in Pepingen.
Een verslag van de verschillende podiums vindt  je hier.
In het filmpje hierboven zie Dante na 37sec. door het beeld vliegen, achtervolgen van in het begin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten