donderdag 2 augustus 2012

Koers Balenberg, verslag Filip


Gisteren en eergisteren naar VWV Baal geweest na 3 weken Spanje waar we iets te weinig hebben kunnen trainen omwille van de wind maar ook vanwege de goesting...
Maandag dus mijn eerste koers na de congé en ik had er wel wat bang van... Redelijk wat wind, 118 vertrekkers en mega premies elke ronde. (tot 280 EUR de laatste ronde...)
De eerste 2 ronden ging het redelijk snel maar al bij al kon ik redelijk gemakkelijk volgen. Er reed en groepje weg maar het peloton liet niet begaan. Volle gas ernaartoe en eigenlijk altijd in de top 20 kunnen blijven zitten zonder op kop te komen. Bij de 4de of 5de "beklimming" van de Balenberg is het groepje gegrepen en vertrok er een volgend groepje. Ik zat toch vanvoor dus ik sprong mee om van voor te blijven en weg waren we... Serieus vlammen om weg te blijven maar blijkbaar waren de juiste ploegen mee en met 17 hebben we tot aan de meet gereden. Elke ronde was het sprint voor de premies maar daar was ik absoluut niet sterk genoeg voor. Gewoon mijn deel doen en blij zijn dat we weg bleven...
De voorlaatste ronde was het eigenlijk al aankomst want met een premie van 280EUR was het al pokeren van bij het begin van die ronde. 3 man reed weg en zij hebben gestreden voor de premie. Blijkbaar had dat veel krachten gekost en kwamen we er terug bij op de "top" van de Balenberg. Beneden gekomen waren ze naar elkaar aan het kijken en den deze zonder het te weten weg... Het was nog veel te ver voor de aankomst maar ja, wie ni waagt ni wint hé... Tot op een 1.5km van de aankomst heb ik alleen gereden en daar kreeg ik het gezelschap van een A renner. Nog geprobeerd om met 2 weg te rijden maar in de laatste bocht waren we eraan voor de moeite. Als laatste van het groepke binnen gebold... jammer maar helaas, toch blij dat ik mee was.

Gisteren dinsdag was het terug koers in Baal, dus ik terug aan de start maar daar kunnen we redelijk kort over zijn.
Juist voor de start stonden we op 100meter van de aankomst en de CDE renners moesten nog binnen komen. Weer een massaspurt zoals de dag ervoor en het waren weer dezelfde namen die voor de zegen aan het spurten waren. Ongeveer in 20ste positie (in volle massaspurt) ging het volledig mis... Een massale valpartij... sterke Jan lag erbij... en diene zag er niet goed uit. Ik ben uit het kluwen vertrokken en weet dus niet hoe het nu met hem gaat. Ik heb hem wel zien rondlopen. Verschillende ambulances opgeroepen en het heeft uiteindelijk bijna een uur geduurd vooraleer de baan vrij was en alle gewonden verzorgd of weggevoerd waren. Sommige renners zeer ernstig denk ik, ik hoop dat ze allemaal herstellen en snel terug in het peloton zitten.
Onze koers is met 45min vertraging gestart en met 2 ronden minder maar de goesting was redelijk ver te zoeken. Helemaal koud omdat we daar 45min staan schilderen hebben. Alhoewel de meeste renners de valpartij gezien hadden werd de gas volledig open gedraaid en hingen ze in de 2de bocht al in elkaar... Waar zitten sommige renners toch met hun gezond verstand??? 2 keer geprobeerd maar het was redelijk snel duidelijk dat er niemand mocht wegrijden... Dan maar achter in het peloton gaan zitten en dan toekijken hoe er toch enorme risico's genomen worden voor een dikke 5 EUR. De koers gewoon uitgereden en op mijne garmin gekeken: 46.4km/u gemiddeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten