donderdag 14 februari 2008

Februari de eerste koers komt eraan

Ik heb mij dan toch laten overhalen om eens een strandrace mee te fietsen. Op aanraden van Marc vanvoor een 46 laten steken vanachter een racecassette en natuurlijk strandbanden, in mijn geval blauwe van Vredestein. Om het helemaal compleet te maken hebben we zelfs speciaal binnenbanden gekocht voorzien van een vloeibare massa en dit om het lekrijden te voorkomen. Allemaal mooi en wel maar mijn fiets weegt nu zeker 1kg meer. Zaterdag ga ik eens testen in Averbode op het zand aldaar, want dit word mijn eerste strandrace. Indien het een en ander hapert kan ik nog altijd de Steffe lastig vallen om het een en ander bij te regelen.
Sinds januari zijn we nogthans goed bezig, de kilometers worden vlot verteerd en vorige week hadden we dus ons intensief weekje als voorbereiding op Blankenberge.
Noem het noodlot, maar maandag wakker geworden en, ik geraakte bijna niet uit mijn bed vanwege mijn pijnlijke rug, komt er nog bij dat ik verkouden ben en een vreselijk moet hoesten.
Naar de dokter, blijkbaar zijn de luchtwegen ontstoken. Leuk, net nu. Het kan alleen maar beteren. Zondag kan ik meerijden met de bus van de Goorbikers, ze zijn met 33 man, gaat leuk worden, .....busje komt zo. Zondag stel ik alles in het werk om mijn kopman op het podium te krijgen. Dat zal al zondamorgen beginnen, ik ga Marc helemaal opfokken. Je zal zien als het startschot valt zal hij als een pijl uit een boog vertrekken.
Wat heb ik ondertussen al gedaan, wel heel veel de baanjanet uitgehangen. Bassisconditie kweken, alleen dat gezwel onder mijn bostkas steekt mijn ogen uit, ik varieer elke week van gewicht van 76 tot bijn 80kg. Als ik goed ben zit ik op 74kg en dit jaar hoop ik op -74kg. Slecht bezig dus. Al een paar keren met de mannen van de RUF meegereden en zaterdag nog eens met de Merckx vrienden meegefiets. In Westerlo waren we gaan MTB'en, ze hadden de slijkste stukken er tussen uitgelaten volgens het forum. Leugenaars, dat stuk van de Blauberg was er te veel aan. Zondag in Zonhoven gaan rijden, ideaal, weinig tot geen slijk. Alleen had daar iemand geknoeid met de pijltjes. Maar 38km ipv 50km en geen drankpost gezien. Wie houd zich daar nu met bezig om die bordjes te verdraaien.
Mijn nieuw fietsje steekt nog altijd niet in mekaar, nog steeds wachtende op een aantal onderdelen. Het begint nu toch stilletjes te kriebelen om die in mekaar te steken, we moeten normaal gemakkelijk onder de 9kg geraken. Ben benieuw eerst zien en dan geloven.
Voor Sart-Tilman halen we onze Epic nog eens van stal, da's al maanden geleden. Hopelijk gaat het daar niet te slijk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten