maandag 15 september 2008

14 sep. Flanderscup Maasmechelen

Eindelijk was het zover de laatste manche van de Flanderscup vond plaats op de Duivelsberg, meestal rijden ze en schuiven ze hier met wagens door de bocht, nu mochten wij het eens gaan proberen. Het was in feite een parcours dat me wel lag, snel met 1 lange beklimming en dan een zandafdaling. Maar ik was nog naar de kinesist geweest met mijn knie en benen, resultaat de benen zijn blijkbaar choco. Mijn hoofdoel was om mijn top 10 plaats veilig te stellen, de verrassing was groot toen ik zag dat Rudy niet aanwezig was, hij rijd immers normaal nog net iets sneller en stond maar met een paar puntjes achter mij in het klassement. Vandaag waren het immers dubbele punten. Zaterdagavond was ik vroeg in bed gekropen, ik voelde mij wat verkouden. Aspe dinges gepakt en mijn bed in, ik volde mij al een stuk beter op zondagmorgen. De start dan, vertrekken op het circuit vanop de eerste startrij ....dat moet lukken. En we waren wonderwel goed weg. Richting de zandberg lagen we rond een 10de plaats schat ik. Bergop ging goed maar ik verkoos links en er kwamen er een deel mij toch rechts voorbij. Eenmaal boven, draaien en in de zandbak naar beneden. Normaal gezien ben ik bergaf niet zo slecht, maar hier, ik liet mijn fietske gaan, maar het ging telkens naar de verkeerde kant. Bijremmen, en dan ga je veel te traag bergaf. Het strafste van al ik ben daar geen enkele keer deftig naar beneden kunnen rijden. Een beetje later waren we met drieën Swakke, Patrick en bie bie. Ik had al vrij snel in de gaten dat ik beter was op de snelle stukken, en zij waren beter in de bergaf en de single tracks nadien. Bij mij duurt dat een ronde of 6 eer ik het parcours van buiten ken. Swakken zat dood, vertelde hij mij en pakte niet over. Ik wist toen al dat hij ging proberen om in die afdaling weg ter rijden, en zo gebeurde. Maar de benen waren redelijk, en hij bleef in het vizier, als we even doortrokken voor de helling kwamen we telkens op 20m. De voorlaatste ronde zou ik er wel naartoe rijden. Ik zag dat Joyce korter kwam, en dit was misschien de ideale springplank om mee in het wiel te gaan. Een ronde later was ze bij mij en Patrick en ze nam direct de kop. Het verbaasde mij dat Patrick vrij vlug haar wiel moest lossen. Ik dus met Joyce mee. We gaan rap bij Swakke zijn, en toen op die helling schakelde ik vanvoor kleiner en mijn derailleur ging mee naar omhoog, afgestapt, bleek dat mijn ketting vanvoor tussen mijn bladen zat. Ik kreeg die potverdikke niet tussen uit getrokken, lopen naar omhoog, daar stond wat volk en met zijn tweeën aan de ketting zitten sleuren en eindelijk kon ik terug fietsen. Bijna 2 minuten verloren, ........die zien we nooit meer terug. Van toen was het tempo rijden en de plaats handhaven, want er waren er nog 2 teruggekomen. Maar het ging redelijk vandaag. Moe maar tevreden, nog naar mijn voeten gekregen van het vrouwke, ik drink blijkbaar te weinig. De meetste vrouwen zouden content zijn ..... 15de plaats en normaal denk ik 8ste plaats in het algemeen klassement. Nu wat rusten en de benen wat laten reçuperen en dan daar de Roc. Ik vond het daar een zeer mooi en leuk parcours.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten