maandag 6 april 2009

De Ronde Van Vlaanderen

Zaterdagmorgen 4 april, op uitnodiging van Francis kon ik samen met Maurice en Vicky de Ronde Van Vlaanderen gaan rijden voor wielertoeristen. We werden op op 130km van de aankomst gedropt met een bus, het gebeuren werd overigens verzorgd door Delta Loyd. Ontbijt, kledij, technische bijstand en niet te vergeten onze teenslippers. Alles was tot in de puntjes georganiseerd, zelfs het weer zat mee. Maar het was er druk zeer druk. Met als gevolg dat je op de echt steile hellingen, zoals de Patersberg moest opletten of je stond te voet. Maar men mijn MTB ervaring mocht dit geen probleem zijn. We zijn dan ook overal naar boven kunnen rijden, soms heb ik wel wat moeten roepen, en de mensen die me kennen .....Inderdaad ze gaan dan opzij, natuurlijke charmes zeker. De bergjes gingen zeer vlot, maar we reden dan ook zeer rustig. Onderweg Maurice toch ergens kwijt geraakt in een afdaling op kasseien. Overigens mijn hand dewelke was gebarsten 2 maand geleden, wel ik dacht dat ze terug was gebarsten. Afzien bergaf, en met 1 hand en als een strandjanet naar beneden. Ik heb overigens de Italiaan zien liggen dewelke werd vermeld in het nieuws, het zag er ver van goed uit. Onderweg nog gewacht op Francis, die zag er nog altijd goed uit. Overigens wij zijn wel de enige 2, die alle bergjes hebben gedaan. Maurice en Vicky hadden een heuveltje overgeslagen en worden dan ook oneervol geschrapt uit den uitslag. Bij aankomst in de nog wat lekkere pasta binnen gewerkt en na een gezellige babbel met de vrienden huiswaarts gekeerd. Het was een zeer fijne dag waar ik de heuveltjes goed verteerde. Francis nog eens bedankt! En morgen gaan we een wedstrijdje rijden met de MTB want dat is al heel lang geleden. Olne-Spa-Olne, goed voor 65km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten