zondag 13 december 2009

Cyclocross Leopoldsburg

Zondagmorgen, de zoon gaat vandaag koersen en de pa is 2 nachten moeten gaan draaien, icm met mijn miserabele zieke week valt het dan niet mee om op te staan. Samen met Marnik in colomme naar de wedstrijd, deze vond plaats op het militair domein. Een mooi parcours, douches, verwarmde kantine, ...de accomodatie was top. Bij 3° was ik al blij dat ze nu geen proeven moesten doen, door het koude weer waren er wel blijkbaar weinig renners. Dante was alleen in zijn categorie, dus hij was al gewonnen voor hij vertrok en de 9-jarigen waren met zijn 3. Hij mocht toch gelijk starten met de 9-jarigen, we hadden nog wat kleine aanpassingen gemaakt aan zijn fiets net voor vertrek, Rigo had met zijn deskundig oog opgemerkt dat zijn zadel veel te laag stond, en zijn klikkers stonden wat los, dus dit pasten we dan ook maar meteen aan. De start was een lang recht stuk asfalt, hij stond weer veel te klein, ik maar roepen maar tevergeefs. Groot was echter mijn verbazing als hij de eerste ronde van 3 als eerste passeerde, vor de 9-jarigen. Het was draaien en keren, put in put uit. Zonder schrik vlamde hij overal door. De pa keek en zag dat het goed was. Echter de tweede ronde was hij in geen velden te bespeuren, na enige tijd kwam hij als allerlaatste door, blijkbaar was hij zwaar gevallen op de asfalt. Hij stak onder zijn fiets vast nog in zijn eneklikker en de ketting lag ernaast. Gedreven door woede haalde hij net voor onze neus toch nog terug iemand in, maar hij ging veel te wild te keer. Ik rij potverdikke zo rap nog niet in die bochten, 2 bochten later schoof zijn voorwiel weg. De moraal was helemaal weg, met een huilbui als gevolg. Na wat aanmoedigingen sprong hij terug op zijn fiets, maar hij was kwaad omdat hij 2x was gevallen en hij was voor geen meter voort te branden. Op het podium nadien, kon er dan toch nog een lach af. Zijn voeten waren bevroren, ik vond dat hij fantastisch had gereden, ik had graag gezien hoe lang hij de 9-jarigen kon voorblijven. Misschien in de volgende koers. Leren fietsen doe je nu eenmaal met vallen en opstaan. De ma was weer gelukkig met de bloemen, Jarno de zoon van Marnik werd mooi derde. Het was een geslaagde en leuke zondagvoormiddag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten