maandag 23 november 2009

Strandrace De Panne



Sportweekend - 15/11/09
We gingen nog eens deelnemen aan een strandrace, niet echt mijn ding aangezien ik niet fatsoenlijk kan lopen met mijn rug, was dit wel het geval dan waren we nu nog aan het voetballen. Ik had deze wedstrijd nog nooit gereden maar ik stond dankzij mijn vergunning in de 2de startbox, samen met Marnik en nog wat andere kornuiten van Langdorp. Het weer was goed, maar er stond daar ontzettend veel wind, het vertrek was dan ook direct vol in de wind. Het was zaak om hier een goede start te nemen of ge had het aan uwe rekker, dit zou geen probleem mogen zijn. In de eerste 2 km waren er al 5 valpartijen juist voor mijne neus, 1 tot daar toe maar 5. Het probleem was dat er her en der passages waren door wat water, en daar trokken ze allemaal hun remmen toe, waarom ik zou het begot niet weten, misschien mocht hun fiets niet nat worden. Ik zag ze dan ook langs links en rechts allemaal passeren, en bie bie zat opgesloten in het midden, lomp, lomp en nog eens lomp. Ik heb me dan maar laten uitzakken naar links en om dan vol in de wind naar vanvoor te rijden, maar de vogels waren al gaan vliegen. Het peloton lag al in twee en ik zat in het verkeerde stuk. Toch nog maar even proberen om dat gat van 300m dicht te rijden, maar niemand wilde overnemen, en alleen kwam ik niet veel dichter. Meteen had ik mijn eerste pijl ,al verschoten. Ik hing rond de 250ste plaats bij de eerste passage met al meer dan 3min achter op Marnik, ik zou niks meer goed maken eerder nog 2 min. verliezen. Het was een hopeloze zaak wind op kop, ik heb me één keer volledig laten gaan en iedereen daar eens fel verwenst omdat ze niet wilde meefietsen, echter zonder succes. Ik heb me dan ook maar achteraan genesteld. Door de valpartijen klopte mijn trapas dat het niet meer mooi was, achteraf bleek mijn voorderailleur helemaal scheef te staan, zo scheef dat hij telkens mijn traparm raakte, dewelke al mooi was uitgesleten, weeral kosten. Al bij al heb ik me goed geamuseerd, Marnik heeft goed gereden, wie wet zelfs met een goede start had ik hem misschien moeten laten rijden. In het lopen kan ik hem sowieso niet volgen. We zullen het nog eens proberen in de volgende strandrace. De rug viel mee, en van de blessure aan mijn been voelde ik niets. Als ik mijn hartslaggegevens controleer had ik zelfs goed gereden, alleen in den uitslag is dit niet te zien, of misschien is dit juist mijn plaats. We zullen het toetsen aan de volgende strandrace. Ex veldrijder David Comijnene was overigens gewonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten