zondag 21 februari 2010

Inspanningstest

Na mijn stage met de nieuwlingen van Hand in Hand te Nieuwpoort, had ik een afspraak gemaakt te Leuven voor een inspanningtest. Het leuke was, deze test werd afgenomen door Kevin Van Hoovels. We waren nog wat vermoeid van het weekend maar het zou wel loslopen dacht ik, echter de resultaten vielen serieus tegen. Ik kreeg mijn tikker niet omhoog, en het vermogen de wattage, daar konden we nog mee leven, maar toch. We hadden dan ook al vlug door dat dit geen mooie testresultaten zou opleveren. Mijn vermoeden werd bevestigd, een maand voor het wegseizoen van start gaat is de conditie ver zoek, ondanks mijn goed resultaat te Blankenberge. De emmer is bijna leeg, ik heb een erbarmelijke basisconditie. Ik heb dit jaar dan ook niet gerust in de winter maar blijven wedstrijden rijden, zij het crosscountry wedstrijden dan wel strandraces. De combinatie van de krachtblokken en het slechte weer deze winter was geen goede zaak, wanneer ik dan tijd had om duurtraingen uit te voeren, dan was het wel aan het sneeuwen en of vriezen. Twee dagen slecht geslapen over het resultaat van deze test. En dit weekend dan maar eindelijk begonnen met duurtraingen, zaterdag 4h op de fiets en zondag 3h30, en de hartslag maar proberen laag te houden. Ik kan je verzekeren zelfs nu ik rustig rij, voel ik op het einde van de training dat mijn benen helemaal op zijn. Morgen gaan we laten bloed trekken, ik ben eens benieuwd. Nu een maand rustig aan, in Kokszijde rijden we nog mee en dan de eerste wegkoers te Kessel-Lo, daarna gaan we ons terug laten testen. Afhankelijk van de resultaten van deze test word het wedstrijdschema aangepast. Een hele maand zonder krachttrainingen of intensieve blokken, we zijn te moe, het vat is af. Losrijden en lange duurtraingen, hopelijk boeken we resultaat tegen de volgende maand. Zo niet worden de duurtraingen verlengd tot de basis terug optimaal is en we terug wat intensiever kunnen gaan trainen. Laat ons hopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten