maandag 14 november 2011

Veldrit Bergen-op-Zoom en Schijf

Met mijn arm goed in de "open plaaster" reden we naar Nederland, echter nu kon ik met Dante het parcours niet verkennen per fiets, dus werd het een leuke wandeling in het bos aldaar. Maar dit was een ontzettend mooie cross, met heel veel zandstroken, bergop, bergaf, alles zat erin. Maar ik merkte meteen dat Dante veel teveel moeite moest doen om boven te geraken in het mulle zand. Instinctief zette ik zijn banden dan ook meteen een stuk platter, en nu reed hij vlot naar boven en vlot door het zand. Echter net voor de start liet ik mij overhalen om zijn banden toch harder op te pompen aangezien hij met bandjes reed n niet met tubes. De banden werden dus harder gezet, echter in de koers bleek later, veel te hard. Met de start was hij als tweede weg, maar bergop in het zand,reed hij zijn eigen vast en viel. Van toen was het achtervolgen geblazen, maar hij ging veel te moeilijk door het zand, maar bleef wel moedig door fietsen en werd uiteindelijk 5de. Hij had goed gereden, maar kon geen weerwerk bieden vandaag, en ik kon mezelf tegen het hoofd slagen dat ik mij had laten overhalen om zijn banden te laten oppompen. Dat weten we dan weer voor de volgende koers. Net zoals vorige week won Lenick vandaag verdient de cross, vorige week in Schijf won hij de spurt tegen Dante, vandaag was hij te sterk voor zijn ploegmaat. Na vorige week nog op het podium te staan als tweede werd hij vandaag 5de, maar daar kon hij blijkbaar mee leven. Het kan niet elke week kermis zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten