maandag 10 maart 2008

Kortrijk-Dutsel 9 maart

Normaal gezien had ik graag naar Spa gereden om aldaar de eerste Ardennen rit te rijden van dit jaar. Maar het weer zat niet mee, dus reden we naar Kortrijk-Dutsel. Eens gaan kijken op het forum van de Rillaarse Bikers wie er met de fiets naartoe reed, Ludo had iedereen uitgenodigd om 7h30.
We waren blijkbaar maar met zijn tweeën, wij vol goede moed naar ginder met wind op kop en maar hopen dat het droog bleef, bewolkt was het in ieder geval. Bij aankomst was de verrassing dan ook groot toen bleek dat Bert en de voorzitter ook naar ginder waren gefietst en al aanwezig waren. Groepsgevoel opperde onze voorzitter, ik kon het niet laten om hier een paar opmerkingen over te maken. Samengevat, zever in pakskes, zeker als je weet dat je alles op het forum moet aanmelden om zo gezamenlijk ......... bla bla bla. Zever in pakskes dus. Wees gerust vrienden, ik laat er mijn slaap niet voor. Mischien in het vervolg wat minder bla bla bla.
Nog even gewacht op de rest van de bende die kwamen met de wagen naar ginder. Ik en Ludo vertrokken voor de 60 en de rest voor de 40km. Meteen viel al op dat wind toch nog voor iets goed is, er was namelijk weinig of geen slijk te bespeuren, buiten de eerste afdaling. Daar werd dan ook meer te voet naar beneden gegaan dan gefietst.
Op de 60km werden er meer dan 1000hmt beloofd, we zijn benieuwd. Nu moet ik eerlijk toegeven, de organisatie heeft zijn best gedaan, we doorkruisten plekken, waar ik nog noot was geweest. Dit was alvast een aangename verrassing. Bij de eerste splitsing namen we afscheid van de Rillaarse Bikers, aangezien Ludo een getraind oudkrijger is voerden we direct het tempo fors op. Deels van schrik omdat ik elk moment een stortbui verwachte, hoe vlugger we binnen zijn hoe beter. Volgens mij zaten we ergens achterkant Chartreuse, omhoog, bergop, omhoog, bergaf, .....leuk. Toen we uit het bos kwamen en een geasfalteerde weg opreden verloor ik echter de controle over mijn fiets, de baan was nat en glibberig, met als gevolg een valpartij. Het was niet erg, maar als er een 4 voorstaat geraak je zo gemakkelijk niet meer recht. Ik dacht dat heel mijn been open lag, branden dat dat deed, echter niks te zien, dus wij met zijn tweeën verder.
Onderweg net als voor het vertrek nog wat gedold met de United Bikers, binnenkort toch ook eens met die gasten gaan meerijden.
Er waren 2 drankposten voorzien, de eerste was bij een boer, daar kwamen we dan ook het blauwe geweld uit Langdorp tegen. Met zijn allen verder, volgens mij dachten die dat het koers was. Er werd serieus doorgetrokken, Ludo had het even moeilijk. Er werd op de hellingen gedemarreerd, een geluk dat er niet teveel volk reed. Een paar kilometers verder bleef ik echter met ene MTB Team Langdorper over. Aan de volgende drankpost kwam Ludo even later aan, moe maar toch tevreden. We kwamen net op het verkeerde moment, de drank was namelijk op, maar toen wij terug vertrokken zag ik mensen van de organisatie aandraven met Ice-Tea ed. Nog een 15 km en we zijn binnen, op het laatste nog een lus van een 3km en dan begonnen we aan de laatste 5km. Beiden moe maar voldaan naar huis gefietst afspraken gemaakt voor Sart-Tilman, wie weet gaat Ludo mee?
Wat betreft de rit, wel dit was een aanrader. Goede organisatie, prachtig parcours, uitstekend afgepijld, zeker de bordjes "u zit op de 60km". Heel veel geluk met het weer gehad.
Bij aankomst thuis had ik 86km 22,5kmh en 845htm, dus dit was even verkeerd medegedeeld, is dit een minpunt ......bijlange niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten