zondag 16 maart 2008

Sart-Tilman

Heel de week niet gefietst, want ik wildeuitgerust aan de start komen van deze chrono. Zelfs niet naar het clubfeest gegaan van de United Bikers, wel spijtig dat zij hun clubfeest laten doorgaan de dag voor deze chrono. Deze staat al jaren bekend als de openingsrit in de Ardennen. Het had al een heel week geregend en gewaaid, met uitzondering van zaterdag. Niemand mee naar ginder, ik dus alleen richting chrono. Ik heb nogthans getwijfeld 's morgens, ik had namelijk geen oog dicht gedaan dankzij mijn vrouw. ....... ze snurkt soms nogal. 3h s' nachts storm, regen niet te doen. s' Morgens kreeg ik nog een sms van Kim (ze heeft weer gemakkelijk gewonnen bij de dames), ze vroeg of ik al onderweg was, de Steffe belde ook al ...... eeeeuh ik moet nog vertrekken. Besloten om voor de 45 km te gaan, het was daar een vettige bedoening, maar de regen viel mee en koud was het ook al niet.
Ik was weer te lui geweest om mijn Phyton vanachter te veranderen voor een slijkband, ik zou het me nog gaan beklagen. Lekker laat weg, en in het begin heel veel last opstopping door de recreanten. Ik roep meestal vriendelijk, maar die mannen verstaan mij daar niet geloof ik, na 5km stak ik al op mijn kl*****ten, niet erg, maar mijn stuur werd gekatapulteerd in mijn bil. En zeer dat ik had, het zal wel beteren ...... maar het beterde niet. Ik kon nog goed doorfietsen, maar rechtstaan was uit de boze. De eerste 2 hellingen geraakte ik maar tot halverwege, te tractie vanachter (ik zal het nog wel leren). Het leuke is, als je laat vertrekt haalt niemand je in. De afdalingen gingen goed, maar echt snel ...... teveel water in mijn ogen, de combinatie met slijk is niet zo leuk. Ik heb wel elke afdaling naar beneden gereden, 't was meer schuiven, had nog meer weg van een ijsshow. Gelukkig was naar het einde toe veel asfalt opgenomen in het traject, daar kon ik wel genieten van mijn Phyton, moest het hier droog gelegen hebben, ge zou hier kunnen vlammen. De laatste 5 km goed doorgereden en toch geprobeerd om recht te staan op mijn trappers, moe en voldaan binnen gekomen. Je kon de bbq van ver ruiken, da's daar een traditie geloof ik, bbq aan de kerk.
Ik vond dit parcours perfect afgepijld, spijtig van het weer, maar in Messelbroek was het ook aan het regenen, dus. Nadien was het lachen geblazen, als je elkaar zo eens bekijkt na zo'n rit (zie foto).
Officieel waren het 46 km, ik had nog net zilver met mijn 18km/h gemiddeld er waren er 2 met goud, ..... amai. Ik geloof dat ik 18de was, in het vervolg toch een andere band steken achter, wie weet winnen we dan een plaats of 2.
Op mijn tellerke stonden 49,3 km 19,2km/h gemiddeld en ik had 855htm. Niet echt zwaar dus, maar het slijk ..... je moest op sommige stukken duwen .....
Volgend jaar ben ik weer van de partij.
Weer of geen weer. Gene bla bla maar boem boem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten