dinsdag 13 mei 2008

De 8 van Zelem 10 mei

Deze week had ik bijna niet gefietst en ik moest zowel zaterdag als zondag gaan draaien dus besloot ik om samen met Ludo mij eens te wagen aan de 135km. Bij aankomst stond er dan ook al een lange rij, wat wil je met zo'n fantastisch zomerweer. Sven en Johan waren ook aanwezig maar zij hadden al ingeschreven, zij het voor de 175km. Toch gaan we rijden om erbij te komen.
Met zijn tweeën maakte we vlot tempo en een beetje later sloten we aan bij een omvangrijke groep war ook onze 2 companen van Diest in vertoefden. Het tempo lag daar echter vrij laag, maar een beetje later kwam een 2de groep voorbij geraasd op een helling, wij mee in het wiel. Hier werd blijkbaar koers gereden want alles hing op een lint. Blijkbaar hadden die gasten hier nog komen fietsen want even later waren aan de eerste bevoorrading van 3. Daarna viel heel deze hoop uiteen. Wij met zijn vieren dus verder, even later namen we afscheid van onze vrienden van de 175km. Ludo zijn diesel kwam stilaan op stoom en het tempo werd iets opgedreven, nadien bleek dat er 40 man in ons wiel zat. Bij de voorlaatste stop konden we wat genieten van het landschap. Het parcours wat men kan omschrijven als licht glooiend voerde ons tot in de provincie Luik, langs kleine wegen en voor mij onbekende dorpen. Bij aankomst kregen we nog een minilasagne en reden we moe maar voldaan terug naar huis. Deze rit is zeker een aanrader. We hadden een hoog gemiddelde, de hoogte meters vielen nogal mee. Ik zal het eens controleren op mijn Polar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten