donderdag 15 mei 2008

La Reid 11 mei

Normaal gezien ging ik zeker niet rijden, aangezien ik zaterdag en zondag moest gaan draaien. Ik had me dan ook geamuseerd op de 8 van Zelem. Maar op zondag had ik voor mijn gewoonte vrij vlug gedaan, het goede weer zal hier ook wel een rol gespeeld hebben, vandaar de kleine opkomst op zondagavond. Ik had naar Marc een sms gestuurd dat hij me maar moest wakker bellen, ik ging mee, maar zou resoluut voor de 45km kiezen. Tom en Angie waren ook van de partij, we reden naar ginder en gingen eerst Lowie nog oppikken deze verbleef op een camping in de buurt. Eens aangekomen werden we aangenaam verrast met een lekker ontbijt. We vertrokken allemaal voor de 45km, alleen Lowie die ging voor de langste afstand. We waren een beetje laat ingeschreven, met het gevolg dat ze de mat aan de start aan het oprollen waren. Het zalige weer had ook tot gevolg dat er een pak volk was, en als laatste starten is dan géén cadeau. Lowie was al direkt vertrokken, Marc moest ik even later in de menigte laten gaan, na 25km stonden we nog steeds stil, dit zowel bergop als bergaf. Zo een file kom je alleen maar tegen richting kust op de E40. maar dit is en blijft een prachtig parcours alleen te voet spreekt het mij zo niet aan. Raar maar waar, de benen voelde redelijk, en waar ik kon rijden gaf ik me dan ook ten volle. Iets later kreeg een stok tussen mijn wiel, gevolg ketting vast achter mijn cassette. wat prutsen en wij verder, nog géén 3km later, reed ik voor de zoveelste keer dit jaar weer plat. Mijn besluit staat nu vast, mijn Fast Freds gaan eraf. Ik had mijn band gestoken, mijn eertsebommeke was leeg, maar ik had me voorzien want mijn band was nog maar voor de helft op druk. Echter ik had toch wel een verkeerd bommeke bij, dan maar weer wachten. Tom snelde me iets later ter hulp, en wij samen verder. Bij aankomst was Marc al een tijdje binnen, maar er waren problemen met zijn nummer, iets achter mij kwam ook Tom over de meet. En nog even later kwam ook Angie aangereden.
Uiteindelijk bleek dat ik onverwachts een zesde plaats had genoteerd, Marc stond achter mij in het klassement gerangschikt, hij was nogthans 30 minuten voor mij binnengekomen. Moe maar voldaan terug naar huis. De maand mei, word overigens een drukke maand. Hier in La Reid was gewoon te veel volk, veel te veel volk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten