vrijdag 27 augustus 2010

Het Dorpsgenot

Normaal gezien reden we niet mee met de dorpelingenkoers te Rillaar aangezien ik nog steeds zat te sukkelen met mijn rug, alhoewel ik de laatste week terug mijn fiets was opgekropen. Maar er werd nu op voorhand zoveel zever verkocht, dat ik maar besloot om deel te nemen. Dit werd dan meteen direct een mooie test voor mijn rug, het was maar een 50km koersen, we zullen wel zien waar we uitkomen, en zo hard zou er nu ook wel niet gekoerst worden. Het weer zat mee en ik had gans mijn rug ingesmeerd met een soort van Tiger Balsem, nog iets tegen de pijn genomen en we waren klaar om te starten. Direkt na de eerste ronde eens doorgetrokken, en ..... de pijn was te harden. We kregen pas halverwege koers wat last, maar niet echt erg, maar er werd dan ook niet echt doorgereden, soms leek het meer op een wandeling. Uiteindelijk werd het een massaspurt, ik had het wiel genomen van de winnaar van vorig jaar, maar dit jaar had hij blijkbaar ook zitten sukkelen, hij deed dan ook niet mee voor de overwinning. Vlug op den 11 naar de uiteindelijke winnaar gesprongen, maar een ploegmaat deed rechts de deur dicht ipv recht door te blijven spurten. Remmen dicht dus en dit in de laatste 20m, uiteindelijk 4de geworden. De avond na de wedstrijd en de dag nadien bleek alles nog mee te vallen voor mijn rug, dus binnen 14 dagen gaan we nog eens testen bij de VWV. Hopelijk zal de rug daar dan ook niet protesteren en kunnen we dit jaar nog een aantal wedstrijdjes meerijden. Ik kijk er in ieder geval naar uit. De organisatie in Rillaar was perfect, en het was leuk, jammer dat er niemand kon winnen van het Dorpsgenot, als je met ca. 15 renners aan de start staat en er rijden er maar een dikke 30 mee, dan zou je toch denken ..... Lefevere zou zijn haren hebben uitgetrokken denk ik. Blijkbaar hadden er een paar last van de ogen, en zagen ze het verschil in truitjes niet, zo'n verhalen na de koers zijn nog altijd het mooiste. Overigens reden we dinsdag weer mee met de mannen van het Dorpsgenot, nu wisten ze wel hun pedalen staan, ik heb me dan ook geweldig geamuseerd. Proficiat aan alle deelnemers en tot volgend jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten