vrijdag 29 oktober 2010

Cyclocross Mol

We zijn wat laat met onze verslagen, maar ik heb het veel te druk. Op het Zilvermeer te Mol ging Dante dit jaar de eerste keer eens meekoersen in het veld, ditmaal moest hij meefietsen met de 9-jarigen. Die gasten in het bos rijden altijd 1 jaar hoger dan hun leeftijd. Ze zijn het domein overigens helemaal aan het heraanleggen, ik en Marnik waren met de fiets 's morgens naar ginder afgezakt en het was potverdikke koud, het was even zoeken achter zoonlief en vrouw. Net voor de start, ..... papa ik moet plassen. Ik had hem verteld dat hij als eerste de bosstroken moest aanvangen, dus volle bak vanaf de start. Hij schoot dan ook meteen als eerste weg op zijn klein fietske, de meetsten rijden blijkbaar nu met grote wielen, we zullen weer kosten moeten gaan doen denk ik. bij het ingaan van de tweede ronde hing hij nog altijd op kop, maar hij stond weer veel te groot te duwen, enfin, hij had niks groter meer. Niet willen luisteren, na elke bocht en heuvel, in gang trekken op zijn grootste verzet. Ze hadden al een heel groot gat met zijn tweeën, maar zijn compaan, reed vlotter en deze schakelde wel voor en na elke bocht, na de bosstrook was deze dan ook ribbedebie. Zijn tweede plaats kwam niet in het gedrang, want het was een hele tijd wachten op nummer 3. De laatste ronde waren ze de 8-jarigen al aan het dubbelen, deze waren net achter hun gestart. Dante maar roepen, opzij, opzij, maar die gasten weten natuurlijk ook niet wat ze moeten doen. Even liet ik me gaan en begon mee ter roepen, brullen, op die gastjes, achteraf denk je waarom, moest ik zonodig mijne versterker weer helemaal open draaien. Volgende koers trek ik mijne kabel uit. Eerste koers meteen 2de, met klein wielen. we hebben inmiddels al een nieuw fietske besteld, het zal in het begin wel wat aanpassen worden voor hem. Met dat BMX'en heeft hij een voorliefde voor klein fietskes den ik. Hij had zich toch weer geamuseerd, de familie was present en bie bie was gelukkig met de inzet van de zoon en reed met Marnik terug naar huis met mijn fietske.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten