zaterdag 9 oktober 2010

LMTB 2010 Reppel

We hadden buiten het BK marathon van het hele jaar onze mtb nog niet aangeraakt, maar  het BK was goed meegevallen dus gingen we nog eens een poging wagen, ditmaal te Reppel. Hier vindt de eerste manche plaats van de LMTB, de kleine had zijn koers gewonnen op de baan, ik was dus in allerijl nog naar Reppel afgezakt. Het parcours verkennen was voor een andere keer, we starten dus bij de Masters II dewelke samen vertrekken met de Masters I. En bie was laat gearriveerd en kon dus ook als laatste starten. Er werd mij verteld een plat parcours niet al te technisch, dus ideaal voor een baanjanet, de bandjes nog iets harder opgepompt  ..... later bleek dit een foute keuze. Het werd direct achtervolgen van in het begin, op het eerste rechte stuk was ik al 100m achter op de eersten, dus maar stoempen om wat korterbij te komen, bij het eerste hellinkje had ik de aansluiting gevonden en ja hoor, ze gingen er spontaan liggen met zijn vieren. En den ouwe is niet zo snel op en af zijn fietske dus weeral achtervolgen, een ronde later van de 8 af te leggen rondes was ik goed op dreef en er werden zelfs wat Masters I ingehaald, toen vloog er een twijg rond mijn cassette..... afstappen, draaien draaien aan het wieleke en veel lelijke woorden gebruikt. En weer achtervolgen, plezant dat mountainbiken, en toen zaten we nog maar in ronde 4 en ging mijn lichtje langzaam maar zeker uit. 1h koers en alles deed al zeer aan mijn lijf, mijn rug wilde al naar huis, mijne moraal wilde al meegaan en ik maar stoempen stoempen stoempen. Waarom zit ik hier op die klote fiets, mijn lijf weer frut van een te rijden. Misschien benik verslaafd aan pijn, mijne kraker, heb ik anders niks om over te zagen tegen mijn vrouw ....... na ingelopen te zijn door de eerste elite renners zat mijn wedstrijd er een rondje vroeger op. En wat waren we slecht, als je op de baan slecht bent kan je zelfs nog winnen maar op die fiets met die dikke banden. ik kwam bij de laatste over de meet als 11de, ik kon gewoon niet beter vandaag en de rug ....... dan had ik maar in de zetel moeten gaan liggen zeker. Volgende week nog eens proberen, nog eens het snot uit mijn lijf rijden en tot de vaststelling komen dat het op is voor dit jaar. Afzien moeten we doen, volgende week in As.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten