maandag 11 oktober 2010

LMTB 2010 As

De rug was helemaal naar de kloten, na de wedstrijd van vorige week. Kraker, acupunctuur, want we wilden zondag toch starten te As, een parcours uitgetekend op de mijnterril. Veel te mooi om thuis te blijven, zaterdag nog 100km gefietst met de mannen van de RUF, ik mocht mooi in het wiel blijven plakken, maar toch de benen en op het einde de rug voelde niet goed aan. Eenmaal thuisgekomen had ik mij direct horizontaal gepositioneerd, ne renner moet nu eenmaal rusten.
Ploegmaat Marc reed zondag ook te As maar den bij de Funklasse III, die rijden ongeveer 1h en in de voormiddag. Zijn eerste optreden dit jaar op zijn MTB en direct een overwinning!
Ik rij met de Masters II, wij rijden in de namiddag en ongeveer 1h45 -2h. Het parcours was net zoals weer ontzettend mooi. Mooi is natuurlijk relatief bij het MTB'en, want dan weet je dat je metten een zwaar parcours krijgt voorgeschoteld, met per ronde meer dan 100hms, een ronde bedroeg een dikke 4km. We gingen dus afzien, er zat zelfs een helling in van meer dan 30%. De afdalingen waren snel, maar gelukkig niet technisch. Ik besloot om rustig te vertrekken, om zo mijn motor niet op te blazen en de rug wat te sparen. Maar na 1h was het ver weer van de soep, het klimwerk begon zijn tol te eisen en ik moest het tempo iets laten zakken. Uiteindelijk nog moeten spurten in de laatste rechte lijn om zo mijn 9de plaats te vrijwaren. Ik heb een hele tijd de nummers 8 en 7 in mijn vizier gehad, maar het beste is eraf en de techniek is niet meer wat het geweest is. Het kan alleen maar beteren. Maar we hebben ervan genoten, zalig parcours, je verveelde je geen enkele moment.
Nog een kleine voetnoot, de eerste 2 elite renners hadden mij gedubbeld, waarvoor dank, zo hoefde ik één ronde minder af te leggen. Ik had echter wel graag gehad dat er wat meer respect werd getoond voor mensen van mijn leeftijd. Dus in het vervolg als jullie mij paseren bergop, gelieve dan niet doodleuk een tegen elkaar conerseren over koetjes en kalfjes, maar gelieve te hijgen en te kreunen ........ Het zou veel beter zijn voor mijn moraal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten