zondag 20 april 2008

Tangissart

Wel, ik ben nu al zo'n 2 weken ziek, maar ik kon het niet laten en ik was toch weer terug op de fiets gekropen. In de week rustig overal in het wiel gaan meerijden, de zondag gingen we deze chrono rijden. Ik ging mijn nieuw fietsje eens testen, en als ik in ademnood kwam met mijn valling, ging ik het gewoon even rustig aan doen. We gingen met de teamleden rijden, Angie, Tom, Marc en de zieke. Ik moest zeker om 6h30 klaar staan want, ..... Bie bie zat al van 25 na 6 in de wagen en om kwart voor 7 kwam de rest van de bende aangestormd. Onderweg maar een club binnengespeeld terwijl Marc het parcours aan het beschrijven was, het zou mooi worden en het waren maar 50km. DE start vond plaats om 8h30, massastart direct den asfalt naar omhoog. Mijn vering direct vastgezet en wij weg, de bedoeling was om te proberen bij Tom te blijven, deze schoot in het begin dan ook als een pijl naar omhoog. Marc en ik volgde hem, en gasten zo'n lichte fiets dat rijd lekker bergop, ik had mijn Fast Freds steken, dus lekker op asfalt. Bij het eerste rem manoeuvre merkte ik dat mijn voorste rem blokkeerde, ..... maar vanachter remt hij nog dus gewoon blijven duwen. Na de eerste kilometer was ik en Marc redelijk vanvoor beland, ik had geen last van mijn adem, dus ik besloot zolang mogelijk Marc te volgen. Maar in de eerste stenige afdaling na 3km raakte ik met mijn achterban een steen, snakebite en plat.
Doemme, da da koers. Even getwijfeld om terug te draaien en mij in te schrijven voor de chrono ....'t is een beetje zot. Wiel eruit, ik heb geen snelspanners, dus vlug een inbus nemen, band eruit, nieuwe erin en mijn bommeke pakken. Dju, bommeke leeg en mijn band nog maar half opgepompt. Even moeten wachten tot er een vriendelijke Vlaming stopte om mij zijn pomp te geven, bij deze nogmaals bedankt. Toch nog proberen om mijn rem vanvoor te maken, we staan nu toch stil, alles losgevezen, maar niets hielp. Dan maar zo verder.

Wel ik moet Marc gelijk geven, het was een schitterend parcours, met korte venijnige klimmetjes. Ik had op de 50km, ongeveer een 750hgm. Een 10km later had ik pas Angie terug ingehaald, even getwijfeld om voor haar wat kopwerk te gaan doen. Maar de benen waren super dus ik maar verder stoempen. Stilletjes aan haalde ik de ene renner na de andere terug in. Ik was met mijn panne zeker 15min verloren, ik ben dan ook geen handige Harry. Het leukste van al was net voor de aankomst kreeg ik Tom in het visier, bergop ging het blijkbaar zo goed niet meer dus ik er naar toe. In de afdaling reed onze crosser van mij terug weg. Ik deed het wat voorzichtig, want alleen met de achterrem geraak je niet zo vlug stil.

Bij aankomst bleek dat ik mijn veer van mijn remhoef ergens heb verloren, maar waar. Een zeer mooie chrono zo in het begin van het seizoen, met mooie afdalingen en klimmetjes. Volgend komen we zeker terug! Tom was net voor mij Marc was al een tijdje binnen, en Angie kwam iets later. Maar we hadden ons allemaal geamuseerd. Ik denk dat ik van mijn valling bijna af ben, zo zie je maar fietsen is gezond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten