dinsdag 29 april 2008

27 april BMX Aarschot

Dante zag voetballen niet zo zitten, en fietsen des te meer. Vandaar dat ik hem, op aanraden van Kurt, ging laten BMX'en. Hij had al 2 keer gaan trainen en telkens als hij moest naar huis gaan hadden we ruzie. Blijkbaar vind hij dit veel leuker. Ik besloot dan maar om direct een fietsje te kopen en de nodige uitrusting, hij was namelijk op training al een paar keer serieus op zijn bek gegaan. Ik had mij dan ook maar meteen laten overhalen om hem in te schrijven voor een wedstrijd bij de recreanten. Vrijdag was hij nog gaan trainen, maar hij reed toen als een toerist over het parcours, te dikwijls gevallen denk ik. We zullen zien wat het zondag zou geven. De nacht voordien was ik nog gaan draaien, dus met kleine oogjes naar de wedstrijd, die gasten trainen nog in de voormiddag, en om 12h zou de eerste reeks starten. De mamma had blijkbaar veel last van zenuwen dit tot jolijt van Kurt. De eerste reeks werd Dante in de spurt 2de, maar hij was goed vertrokken en hij duwde overal goed door. De "Rillaarse Bikers" waren dan ook komen supporteren, en da's voor ne kleine altijd plezant. Er was wel een pak volk, het goede weer zal hier ook wel veel mee te maken hebben. De volgende 2 reeksen werd hij telkens 2de, maar nu met ruim verschil op de 3de. De laatste reeks, de finale. Als hij nu maar niet valt. Hij was goed weg maar voor de 2de berg werd hij al ingelopen, echter in de voorlaatste bocht zat hij terug in het wiel van den eerste. Ik maar roepen "pakt hem binnenkant in den bocht" maar hij volgde gewoon den eerste. Dus verdienstelijk 2de en dit voor zijn eerste wedstrijd, hij had overigens nog maar 1 weekje gaan trainen. Maar het belangrijkste, hij doet het graag. Wat blijkt later, als je vanvoor rijd heb je veel succes bij de dames ..........

Voorlopig zal het alleen trainen worden, want het karakter heeft hij van zijn papa, maar techniek dat moet nog komen. Neemt niet weg dat deze papa wel ontzettend fier is. Ik kan niet wachten tot hij op de fiets mij van het kaske naar de muur gaat rijden, roepend ......ouwe waar blijft ge.
Donderdag ga ik niet naar Waimes, maar gaan we nog wat kilometers doen "De Ronde Van Vlaanderen". Zondag zitten we in Luxemburg voor een marathon. En daarna zitten er weer een paar wedstrijden aan te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten