woensdag 2 april 2008

Flanderscup Zottegem


De eerste wedstrijd van de Flanderscup vond plaats te Zottegem. De dag ervoor nog gaan fietsen met Marc. Normaal ging Marc en Tom mee naar deze wedstrijd, maar zij hadden allebei hun redenen om thuis te blijven. Ik had 's morgens om 8h afgesproken met de Vlaams-Brabantse kampioen Johnny Vertessen, we reden met nog een paar renners van het mtb-team Langdorp in kolome naar de wedstrijd. In Zottegem deden we nog een toer locale, kwestie van het centrum beter te leren kennen, ofwel waren we even verkeerd gereden. Bij het verkennen van het parcours wist ik al direct hoe laat het was. Ik had me laten overtuigen door mijn mecanieker om met Mountain Kings te gaan rijden, ideaal voor in het slijk .......Die band is gewoon veel te breed, Swakke reed met zijn vingers in zijn neus naar omhoog op de slijke stukken en ik moest kunstjes uithalen om boven te geraken. De ambitie werd direct bijgesteld, uitrijden zonder stukken. Bij de start stond ik dan ook heel relaxed en als enige met een lange broek ....... Ik stond te relaxed aan de start, normaal één van mijn sterke punten, ik was namelijk bij de eerste helling al 20m achter op gans de bende. Dan toch maar een beetje opgeschoven in de eerste ronde, maar de slijke bospassages, vooral diegene met de hellingen, dienden te worden gelopen. Als je weet dat ik moest stoppen met voetballen omdat ik met mijn hernia's niet meer kon lopen ....... Een bomma loopt sneller dan bie bie. Nog even de Froemmel bedanken dat hij zo stevig doorreed en zo mij dubbelde, hij won glansrijk en ik kon een ronde minder rijden. Het helpt natuurlijk ook als je steeds naar de speaker luistert, dan kan je je tempo aanpassen. Wat betreft de regen, dat viel nogal mee.
Volgende week beter zeker, maar ze geven weer zeer slecht weer voor zondag. Winterse buien, Olne-Spa-Olne zal misschien voor volgend jaar zijn.
In Zottegem werd ik 17de, Swakke 11de en Johnny 10de. Het was al bij al leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten