maandag 24 augustus 2009

BMX Bekaf clubkampioenschap


Het was zover ik had mij dan toch laten overhalen om te gaan meerijden aangezien mijn vrouw ook al was ingeschreven. Dus heel het gezin op de bmx, van Daniel mocht ik zijn cruiser lenen. Het probleem bij mij is eens ik met een nummer rijd ga ik er altijd vol voor. De zoon was goed bezig en won makkelijk zijn reeksen, wel spijtig en niet te begrijpen dat ze de mannen van 5 en 6 indezelfde reeks lieten rijden. Als reden werd blijkbaar te weinig bekers, al was het maar een medaille van 2€ en die mannen waren gelukkig. Daar heeft de clubleiding toch jammer genoeg een steek laten vallen. In de finale werd Dante knap 2de. De mama zag het blijkbaar niet zitten, ze werd uitgeschakeld in de reeksen met een 6de plaats. Ik ging er vol voor, reed met klikkers, wat een voordeel is maar had problemen om te blijven staan aan het starthekken. 1ste reeks fotofinish, tweede reeks 2de en derde reeks gewonnen. Maar ik begon mij steeds te ergeren in mijn start, ik stond daar als een beginneling te wiggelen aan dat verdomd starthekken. In de finale was ik dan ook als voorlaatste weg. En dan het toch niet kunnen laten en maar proberen wat plaatsten in te halen, en da's verdomd lastig op dit parcours. Bij de eerste bocht was ik er al een paar voorbij, alles moest gebeuren in den 2de bocht. Vol erdoor en vol op mijn gezicht, op het eerste zicht niet erg tot ik recht stond. mijn voet zag blauw en was opgezwollen. Na de bbq nog naar spoed, gelukkig niets gebroken. Wat pijnstillers en hopelijk kunnen we zondag terug gaan koersen op de baan. Respect is nog gegroeid voor die mannen die over dat parcours vliegen, proficiat aan alle mama's en papa's. Ik denk dat ik volgend jaar ga passen. Ik heb nog wat foto's genomen, je vind ze hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten