maandag 10 augustus 2009

VWV Laakdal



Zaterdag hadden we 100m borduren moeten plaatsen en van fietsen was er dan ook niets van in huis gekomen. Dus stonden we vandaag met volle goesting aan de start, er waren niet al te veel renners en de wegen waren ruim, achteraan op het parcours lag er zelfs een nieuw stuk asfalt. Ideaal om met mij kartonnen hoge velgen rond te vliegen, er lag net een nieuwe tube op van Veloflex. Volgens de verkoper waren ze niet de goedkoopste, maar hier kon ik veel meer kilometers mee rijden. Dinsdag was ik wat nerveus te Booischot vandaag had ik mijn zenuwen onder bedwang. Samen met ploegmaat Luc waren we dus present, onze twee andere ploegmaten vliegen er pas terug in te Groot-Lo. Na de start had je na 25m al direct een bocht naar links, en daar begon het spelletje al. Er gingen direct al een paar renners aan de haal, ik zat wat ingesloten en kon niet direct demarreren. De benen waren goed dus wij erachter, maar er zat weer geen overleg in de achtervolging. Nu en dan sprong er iemand weg om dan 100m later terug te worden gepakt. In de derde ronde waren we dan toch met zijn vier die iet of wat ronddraaide met de rest in ons wiel. We kwamen tot op 30m van de koplopers, ik ging vol door de bocht om zodoende nog een keer over te nemen en het gat toe te rijden (proberen). Maar toen schoof mijn achterwiel zomaar weg, met wat gevloek van de mannen die in mijn wiel zaten tot gevolg. Ik kon me wonderwel recht houden, eens een mountainbiker altijd een mountainbiker zeker. Niemand was gevallen, alleen wat verschoten. Wat bleek, mijne nieuwe tube waar ik veel kilometers mee ging afmalen stond potverdikke na de tweede koers al plat. Al een geluk dat ik dit niet voorhad met mijn voorwiel, of ik had de beton weer mogen kussen. Na een 3-tal rondjes was het al gedaan voor bie bie. Dan maar wat foto's gaan trekken en supporteren voor ploegmaat Luc. Zaterdag in Grrot-Lo gaan we het nog eens proberen, en dan zijn we met de voltallige ploeg aanwezig. Ik heb van Christel eens een foto genomen, de vrolijke dame die elke week honderden foto's neemt bij de VWV.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten