dinsdag 25 mei 2010

VWV Berlaar-Heikant


Gisteren had ik goede benen, afwachten wat het vandaag zou worden. We waren met gans de ploeg present, vanaf de eerste meters begon ik direct mee weg te springen. Heet weer was ideaal en de goesting om te koersen was aanwezig, echter halverwege koers begonnen de beentjes stilletjes aan vol te lopen, .... het beste was er toen al af. Het peloton bleef bijeen tot in de laatste ronde. In de voorlaatste ronde spurtte er een renner weg en kwam zielsgelukkig met beide handen hoog in de lucht over de meet, .... echter we moesten nog een ronde rijden. De hilariteit was dan ook groot in het peloton, bij het ingaan van de laatste ronde kon Andre Aertgeerst wegglippen, er werd even getwijfeld en de mannen die vanvoor zaten kregen het gat niet toe. Ik kwam op kop te zitten en zag dat Peter Vos lang links alleen de achtervolging inzette. Er kwam geen reactie, ik besloot dan maar van kop af alles of niks te spelen en ging er in volle vaart achteraan. Nu ging ik wel proberen om in 1 ruk tot bij Peter te rijden, hetgeen me gisteren niet lukte. Met het verzet op 53x11, kon ik even later aansluiten. Peter had ook even gewacht, om zo nog een ultieme poging te ondernemen om met zijn tweeën naar Andre te rijden, we bleven echter op een 20m hangen. Het beste was er bij mij af, Andre was de verdiende winnaar, Peter werd 2de en ik onverwacht 3de nog net voor het aanstormend peloton waarin Mark 7de, Luc 14de en Jan 18de werd. Slechte benen hebben en mijn beste koers van het jaar rijden, met dank aan het afstoppingswerk van mijn ploegmaten en van de ploegmaten van Peter. Morgen vertrekken we voor een weekje trainen te Mallorca, vamos.
Foto's vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten