vrijdag 14 mei 2010

VWV Heist-Goor 13 mei


Voor de eerste keer dit jaar ging kwam mijn vrouw eens mee kijken naar de koers. Misschien dat de bloemen van zondag er voor iets tussen zaten, zij dacht nogthans dat ik de koers had gewonnen, .... maar het was moederdag. In het café te Heist-Goor kwam ik al direct een oude bekende tegen, en tot op vandaag weet ik nog altijd niet van waar, en weten dat ik ze vroeger goed gekend heb. Zij herkende mij .... bijna meteen. Ik wilde nog vragen vanwaar, school, discotheek, ..... Mijn geheugen is een zift, te wijten aan het nachtleven denk. Vandaag was het echter het Kampioenschap van Vlaanderen, je kon dus een mooie gele trui winnen. Na Schoten hadden we wat overlegd met een andere sympathieke ploeg, hoe we het de volgende weken gingen aanpakken. De eerste ronde gebeurde achter de wagen, de 2 volgende ronden bleef ik vanachter rijden, maar er begonnen toen al gaten te vallen, dus reed ik maar naar vanvoor. Er waren net 2 renners vertrokken en ik besloot maar om erachter aan te gaan, hopelijk kwam er nog iemand, maar er kwam niemand, de benen voelden goed dus deed ik een poging om alleen het gat te dichten. Ik ben tot op 20m geraakt, maar niet dichter ....... 't is om in uw broek te kakken, als ze nu even hadden gewacht, maar nee. Ik werd wat later terug ingelopen, een paar rondjes later was het de beurt aan deze 2 koplopers, ..... ze hadden beter gewacht. Op het einde kregen 2 renners een vrijgeleide van het peloton en de rest kon spurten voor de ereplaatsen. Ik kwam naast Mark rijden en riep hem toe dat hij mijn wiel moest pakken. Maar het beste was eraf bij Mark, ik was aan het wachten om aan te zetten, maar hij riep niet. Ik versnelde dan ook niet meer en reed gewoon mee in het peloton over de meet. Uiteindelijk werd ik nog 18de en Mark werd 20ste. Jan had een slechte dag en heeft het merendeel van de wedstrijd achteraan gereden.
Foto's vindt je hier terug.
01-Luc Van Roy
Kamp. V. Vlaanderen
02-Alex Ackermans
03-Bruno Smeyers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten