vrijdag 7 mei 2010

VWV Putte


Zaterdag waren we met de ganse ploeg aanwezig te Putte en ik had er zin in, maar ik was blijkbaar niet de enige want we waren met 80 renners. Wetende dat de helft van het parcours over smalle wegen loopt was het vooruitzicht niet veel belovend. Ik hou er niet van om in de koers te wringen, duwen, roepen en noem maar op. Nogthans volgens mijne kleine ben ik een krak in het onderdeel roepen en volgens mijn vrouw ben ik een krak in het onderdeel wringen ....... ter verdediging, ik heb gewoon een zwaar stem door mijn nachtleven en ik heb karakter, ..... slecht, maar het is en blijft karakter.
De koers zelf dan, ik ben daar 3x de kant in gereden, heb meer aan mijn remmen moeten trekken dan wat anders en ik heb 1x mijn gedacht aan de Belgisch Kampioen gaan vertellen ivm de reden waarom hij mij de kant in reed. Zelf zit hij elke koers te zagen en te pijpen en zelf ...... Hij mag zich gelukkig prijzen, nu kwam ik nog eens praten er is een periode geweest dat ik nooit praatte, verstand komt met de jaren zeker. Alhoewel, als je die opgefokte testosteron renners vandaag moest loslaten op enkele maagden, ..... ik mag er niet aan denken. Twee renners staken er weer boven uit net zoals de voorbije weken, ze reden iedereen uit het wiel,ze maakte het peloton belachelijk. Het zijn een beetje de Cancellara's bij de C's, die reed ook 5km/h vlugger dan de rest. Niks aan te doen, we zullen nog harder moeten trainen zeker. Ik had vandaag flanellen benen en was niet echt top, de laatste ronde had de rest van de ploeg mee naar voor geloodst zodat we allemaal bij onze kopman Mark in de buurt zaten. Ik had zijn wiel genomen, maar ze kwakken u daar, zij het gewild of ongewild er gewoon tussen uit. Mark was toch als eerste van het peloton aan de laatste rechte lijn kunnen beginnen maar werd door een paar renners nog geremonteerd, hij werd uiteindelijk nog 6de. Luc werd 15de, ik volgde op een 21ste plaats en Jan werd 23ste.
Ik ben dat geduw en dat gezever stilletjes aan moe aan het worden, misschien moeten we terug gaan rijden zoals in mijn mountainbike wedstrijden, de eerste die mij moedwillig de kant in rijd, de volgende bocht van het zelfde laken een broek.
Maar waar zijn we dan mee bezig en dit voor 5€, ik rij nog altijd voor het plezier en "probeer" nog mee koers te maken. Er zijn daar pippo's die je van heel de koers niet ziet en dan komen ze de laatste ronde het varken uit hangen. Maandag is het weer koers maar dan te Grasheide.
Alle foto's vind je hier terug.
01-Jan Van Den Brande
02-Andre Aertgeerts
03-Bruno Smeyers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten