donderdag 29 april 2010

Helecine


Deze nacht waren we na de kwis vrij laat thuisgekomen en ik lag dus pas in bed om 2h30. Dante was mee gaan kwissen en lag in de wagen al uitgeteld. Binnen een paar uur moet hij gaan koersen, niet echt ideaal. 's Morgens de pa met veel moeite uit zijn bed, Dante zat al vol leven. We reden richting Helecine voor zijn eerste wegkoers en ik was dan ook super benieuwd. Ze moesten 6 rondjes afleggen van ca. 1km, richting aankomst was er een lichte helling. Aangezien het een krachtrenner is was dit ideaal, bergop op de force. Met 15 renners aan de start, de 7-8 en 9-jarigen reden te samen. in het begin was het even wachten, de ambulance was blijkbaar nog niet present. En dat wachten, als ikzelf ga koersen heb ik geen last van de zenuwen, maar bij de zoon, ik had dan oog het grasperkje al lang plat gelopen met mijn ge ijsbeer.
Eindelijk gingen ze starten, ik had mijn camera in aanslag om alles op de gevoelige plaat vast te leggen. De eerste 2 rondjes hing hij op een 3de 4de plek, in ronde 2 had hij zelfs een klein gaatje moeten laten. Ronde drie, kwamen er 2 renners uit de bocht dewelke zich hadden los gerukt uit het peloton. Ik dacht ai, hij zit er niet meer bij, bij die gasten van 9. Maar wie kwam daar als eerste door den bocht, kleine Coremans, met in zijn wiel ene van 9 jaar, met grote wielen, Dante rijd met MTB wielen, hij is nog wat klein voor een groter kaderke. Bij de volgende doortocht waren ze nog steeds met 2, en de rest was in de verste verte al niet meer te zien. Op het einde moest hij de duimen leggen in de spurt, hij vergeet dan ook altijd te schakelen en ziet het nut er nog niet van in, als we samen fietsen begint het nogthans al te lukken. ik maar roepen "steek uw armen in de lucht dan pak ik zo ne foto", hij was immers eerste van de 8-jarigen. Maar in Helecine hebben ze blijkbaar maar 1 podium en hij stond dus op het tweede schavotje. De tweede van 8-jaar was als 6 de gearriveerd. Ik zo fier als ne gieter, dan toch ene met talent. Hij vond het leuk, maar was toch een beetje moe op het einde. Hij terug naar huis met de wagen en de mama, ik met de fiets.
Alle foto's vind je hier terug.
Minimes 7-8-9 ans
1. HERMANS Berre (9 ans - DCM-GB VORSELAAR CYCLING TEAM)
2. COREMANS Dante (8 ans - WSC HAND IN BAAL)
3. DE KINDER Matthias (9 ans - RIJSCHOOL AH - GENTSE VS)
4. PAYEZ Mateo (9 ans - TEAM CYCLISTE DE HESBAYE)
5. CRABBÉ Kiona (9 ans - LOTTO OLYMPIA TIENEN)
6. MICHOTTE Maëlle (8 ans - ENTENTE CYCLISTE ST GEORGES)
7. LIEVENS Niels (8 ans - RIJSCHOOL AH - GENTSE VS)
8. HAUTECLAIR Tommi (7 ans - TEAM CYCLISTE DE HESBAYE)
9. PONCIN Lore (9 ans - ENTENTE CYCLISTE ST GEORGES)
10. BERNARD Thibaut (7 ans - TEAM CYCLISTE DE HESBAYE)
11. RIGO Thomas (8 ans - TEAM CYCLISTE DE HESBAYE)
12. VELGHE Jordan (7 ans - LOTTO-PREDICTOR-VC ARDENNES)
13. PARMENTIER Margot (8 ans - UCS CRABBE PERFORMANCE VOO)
14. MATHIEU Sacha (7 ans - TEAM CYCLISTE DE HESBAYE)
15. SCHOONBROODT Loïse (9 ans - LOTTO-PREDICTOR-VC ARDENNES)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten