dinsdag 20 april 2010

VWV Meer


Ondanks de drukke agenda vandaag had ik besloten om gezamenlijk met het team af te zakken naar Meer. Het was een eind rijden dus op tijd vertrekken was de boodschap, zoonlief ging mee supporteren, ik had hem dan ook meteen een teamtrui aangetrokken. Onderweg nog Mark opgepikt en wij geladen en gepakt op weg richting Nederlandse grens. De koers vond plaats aan de "Mosten" en het parcours liep lateraal naast de autosnelweg aan de windmolens, je kan er niet naast kijken. Het weer was fantastisch de eerste echt zonnige dag van het jaar, ...... en toch vroeg Jan of we met korte mouwen gingen rijden. Het parcours verliep over smalle wegen met een "gevaarlijke S-bocht", achteraf bleek hier niets gevaarlijk aan, wel was het zo dat na het nemen van deze bocht steeds alles op een lint werd gezet. Het peleton telde 50 renners en er werd gestart per categorie. We waren nog maar net gestart of er lag al iemand op de grond, was dit een slecht voorteken? Ik vond het een nerveuze wedstrijd er werd gewrongen en geduwd, de pret was er bij mij dan ook al vlug af. Ik moet er niks van weten van dat gewring en dat gezaag. In de eerste ronde ging er ook een renner onderuit in de eerste rechtse bocht richting aankomst, hier lag nogthans een mooi stuk zwarte asfalt, ..... te mooi. De volgende ronde ging mijn achterwiel daar weg en van toen zat bie bie met een ei in zijn broek. Ik reed door elke bocht als een gepensioneerde, met als gevolg dat ik steeds dat gat terug kon dicht rijden. Ik was dan ook steeds tegen mezelf aan het vloeken "strandjanet, looser, leert met ne vlo rijden, watje, .....) maar in die bocht gingen ze bijna elke ronde tegen de vlakte dus. Ik heb het een paar keer geprobeerd, een keer was ik weg met ploegmaat Mark maar dit was echter van korte duur. Uiteindelijk reed er 4 man weg, ze hadden 30 sec. en we kregen dit gat niet meer toe. We hebben een paar keer geprobeerd om mooi rond te draaien echter dit bleef nooit lang duren. Mark werd uiteindelijk 17de na een hele koers vanvoor gereden te hebben, ik werd 20ste, alhoewel onze ploegmaat Jan in den uistlag staat als 20ste, maar hij had de koers moeten verlaten met een lekke band. Luc had een mindere dag en eindigde in het tweede peleton. Onze ploegfotograaf was niet ter plaatse en de zoon heeft dan maar voor de foto's gezorgd, alhoewel, hij was steeds wat laat met drukken denk ik. Deze nacht moet ik gaan werken maar Luc en Mark gaan het morgen nog eens proberen te Turnhout.
Hieronder de podiumbeesten
01-Patrick Verdonck
02-Dirk Fuchs
03-Luc Verheyen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten