donderdag 8 juli 2010

Koers Beerzel 3 juli 2010


Deze nacht waren we een discobar gaan afbreken om 4h30, toen ik thuis kwam werd het licht, toch maar geprobeerd om terug in slaap te geraken, het was immers koers te Beerzel vandaag. De koers vond plaats aan de voetbalterreinen van Beerzel, een kleine omloop met veel draaien en keren. In Messelbroek scheen de zon voluit, hier begon het voor de start te druppelen, die druppels werd later een hevige regenbui. De motivatie was bij mij dan ook weer ver te zoeken, het is te gevaarlijk dan en het is gewoon niet leuk in de regen rijden. Ik had me voorgenomen om mee te starten, maar indien het weer niet zou beteren, zou ik afstappen. We vertrokken met een dikke 50 renners, ik gedemotiveerd helemaal vanachter op de achterste rij. In de eerste ronde ging er al iemand tegen de grond, er werd nogthans voorzichtig gereden, maar toch. Alles werd wel meer op een lint getrokken, en aangezien ze kalm door de bochten werd gefietst werd er natuurlijk goed doorgetrokken na de bocht, vanaf de eerste ronde had dit al gevolgen achter in het peleton. Er vielen al gaten, ik besloot dan maar om vanvoor te gaan fietsen want ik had echt geen zin om al die gaten blijven dicht te rijden. Inmiddels was het ook gestopt met regenen, maar het parcours lag er nog nat en glad bij. Eenmaal vooraan merkte ik dat er iemand een 100-tal meter had genomen, er kwam geen reactie, dus zette ik mij recht. Ik keek achter om en zag dat er reactie kwam van Voenckx en Aertgeerts, we waren dus weg met 4 man in de 3de ronde, ...... nog 14 te gaan. Hier was het allezins wat veiliger dan achteraan in het peleton, er werd goed rondgedraaid, alleen als Andre overnam en zijn turbo sprong aan dan moest je even diep in de beugel. Naar de start toe ging de baan vals plat bergop, niet veel maar na 17 rondjes voelde je dit wel in je benen. met nog 5 rondjes te gaan blokeerde heel mijn lijf, te weinig gegeten, te weinig slaap, ne slechte moment, maar ik moest passen voor het kop trekken. Ik wilde mijn deel van het werk blijven doen, maar het ging gewoon niet meer, en er kwam ook gene goeie moment niet meer, in de laatste ronde kwam ik er terug een beetje door. Maar ik spurtte niet mee voor de overwinning, Andre Aertgeerst won verdiend voor Jos Voenckx ik werd 4de met een dikke minuut op de volgende groep, het peleton lag uiteen, uiteindelijk kwamen er maar een 25-tal renners over de meet. We hadden er een paar gedubbeld. Deze avond gaan we weer draaien, misschien morgen naar Kessel-Lo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten