dinsdag 27 juli 2010

Koers miniemen te Attenrode


Aangezien ik nog teveel last heb van mijn rug en ik vandaag de taak van speaker moest vervullen bij de VWV was ik met Dante naar de koers te Attenrode, vlakbij Glabbeek en niet te ver van thuis. Ik merkte direkt dat dit een zwaar parcours was, starten en direct bergop, en deze helling bleef maar duren, eenmaal boven waren het 3 bochten naar rechts steeds in een dalende lijn. Eerst op het programma een tijdrit, infeite een klimtijdrit, ze moesten starten en de aankomst was boven. Hij reed vol overgave maar iets te zwaar naar boven, echter de tijden vind je nooit meer terug. de koers zelf dan, de 9-jarigen starten als eerste aangezien zij 2 rondjes moesten afleggen en de 8-jarigen startte zo'n 10-15 sec. later, zij mochten stoppen na 1 ronde. Ik had mij gepositioneerd boven op de berg, daar had hij toch al een deel 9-jarigen te pakken echter er was een kleine kopgroep weg en er zat nog een 8-jarige in zijn wiel. Bang afwachten en ik dus terug naar beneden om de aankomst mee te maken. en wie kwam daar als eerste uit de bocht, mijne zoon, hij had alle 9-jarigen al te grazen genomen en had nog 10m voorsprong op de meet, zij moesten echter nog een rondje afleggen, de tweede 8-jarigen had blijkbaar toch al wat achterstand opgelopen, maar had ook nog heel wat 9-jarigen gepasseerd. een van zijn strafste koersen van het jaar, bergop is hij sterk, en de bochten beginnen ook aardig te lukken. Echter voor de proefjes heeft hij weinig interesse, want daar zette hij voet aan grond, niet wetende dat dit niet mocht. Als hij zich maar amuseert, maar hij verbaasd mij tegenwoordig elke week keer op keer. Nog een paar jaar, als de goesting voor het fietsen blijft tenminste en hij gaat de pa belachelijk maken denk ik op de fiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten