maandag 26 juli 2010

VWV Baal 24 juli 2010


We hadden het hele rijtje al afgelopen kraker, masseur en als laatste Dr. Mertens, deze laatste verzekerde mij om zeker deel te nemen aan de wedstrijd van zaterdag. Alhoewel ik de hele week mijn rug bijna niet kon bewegen, dinsdag had ik eens gaan testen met de fietsvrienden van het Dorpsgenot, maar op het einde van de rit kon ik bijna geen kracht meer zetten. Ik geraakte zelfs bijna thuis niet meer van mijn fiets. met een klein hart dus richting Baal vertrokken, en we gingen ons zeker niet mengen in de debatten. Er was elke ronde een premie voorzien en in ronde 3 was er een premie voorzien voor onze catogorie, zelf had ik nog geen trap teveel gegeven en tot nu toe voelde de rug nog altijd goed aan. Mischien dan toch eens proberen ....
Na het opdraaien van het rechte stuk was Luc Van roy al vertrokken deze hield zijn benen echter stil toen hij zag dat ik mij in gang trok, ik had me goed kunnen positioneren en ging dus toch een poging ondernemen. De wind stond daar goed maar het was nog ver tot aan de meet en er was al een renner ontsnapt, deze reed nog een 20m voor mij uit. Zelf dacht ik dit word een hopeloze zaak tot ik hem zag achteruit kijken en iets later nog eens en nog eens, .... ik wist dat zijn benen aan het vollopen waren. Dus kop in de grond op mijn 53x11 voluit naar de meet en hopen dat er niemand niet meer overkomt. Blijkbaar had ik op de meet nog heel wat meters voor op de volgende renner. Als er niet moet worden gestoempt en gewrongen val ik als spurter wel mee, echter na deze inspanning reclameerde het bekken en ik besloot dan meteen om mij terug in het pak te nestelen. Dit was geen gevaarlijk maar een makkelijk parcours. Enkel de harde wind was spelbreker om de koers te laten ontploffen, 3 renners geraakte dan toch weg met als uiteindelijk winnaar Andre Aertgeerst. drie rondjes voor het einde heb ik het nog even geprobeerd, zonder succes. De laatste ronde had ik verkeerd gegokt en veel te lang gewacht om nog enige rol van betekenis te spelen in de spurt, ik eindigde dan ook ergens rond plaats 25/30. Luc en Jan waren ook present, beiden hebben ze geprobeerd om weg te geraken echter zonder succes. Luc werd 20ste.
Foto's volgen nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten