maandag 13 juni 2011

MTB Kids Challenge Kortenaken

MTB Kids Challenge Kortenaken
OP BOVENSTAANDE FOTO KLIKKEN VOOR ALLE FOTO'S

De 6de manche van deze challenge vondt plaats vrij kort bij huis te Kortenaken. Toen we aankwamen zag ik het meteen zitten, brede stukken en redelijk wat bergop, niet echt steil echter geleidelijk maar wel lange stroken waar ze moesten bergop rijden. Idiaal voor een machtrijder als Dante. Het gehele parcours liep langs en door de Hagelandse boomgaarden, de aankomst was eveneens bergop maar geasfalteerd.
Wat betreft de organisatie, dit was ook in orde. Elke renner kreeg sowieso al sokken mee naar huis, nadien kregen ze nog een extra aandenken. Daar kan Galazo nog eens een puntje aan zuigen, schandalig infeite dat die gasten niets voor de kids hadden voorzien vorige week te Averbode. de voorbije week had ik met de zoon wat gaan trainen op zijn start, want de laatste tijd was dit niet zijn sterkste punt, integendeel. Net voor de start van de dikkebanden race begon het nog te gieten, het viel met bakken uit de lucht echter dit was van korte duur en iedereen kon droog vertrekken. De licentiehouders, miniemen 8/9 jaar moesten vier rondjes afleggen, ik had mij verder op het parcours met mijn gepositioneerd voor de nodig foto's, meteen had ik dan ook een mooi uitzicht op de lange aanloopstrook, lichtjes bergop. En jawel hij had zijn start niet gemist en nam meteen de leiding met heel het peloton op een lint. In ronde 2 lag alles al door elkaar, Sander Kielich en Ilbe Delbaere volgde nog op korte afstand. De rest was al te ver achteruit geslagen om nog te kunnen meedingen voor de podiumplaatsen. In de derde ronde had echter Ilbe ook de rol moeten lossen en was het Sander die op de laatste klimstrook steeds mooi terug kwam tot in het wiel van Dante. Hat was mooi om te aanschouwen, 2 totaal verschillende rijders, zowel van bouw als van stijl. Sander reed steeds op een mooie lichte tred het gat terug dicht, en Dante wilde de boomwortels uit de veldweg rijden ..... veel te groot al stoempend naar omhoog en dit al zittend. Bij het aanschouwen begon zelfs mijn rug pijn te doen, ik maande hem dan ook aan om een paar tandjes kleiner te schakelen. Echter eenmaal boven, liep hij telkens terug uit. Maar het ging niet zoals in Averbode gemakkelijk, het was lang geleden dat ik hem nog zo zag zwoegen op zijn fiets, net zoals in Antwerpen. Echter in de laatste ronde sloeg hij de wijze raad van de pa in de wind en reed weer groot naar omhoog, echter nu rechstaand tot boven, en zo kreeg hij nu wel zijn trappers wat vlotter rond. Hij won toch nog vrij vlot, echter Sander had zijn huid duur verkocht, met telkens in de hellingen het gat terug te dichten. Ilbe werd verdiend en met ruime voorsprong op nummer 4 derde.
Het was een geslaagde en leuke dag, waarvan de mamma weer stresserd had zitten supporteren op zoonlief.
De pa was natuurlijk apetrots, echter het ging vandaag zeker neit van een leien dakje. Maar 5 overwinningen op rij is zeker niet slecht. De strafste uitspraak kwam van dante naar de koers. "Ik denk dat ik op de weg binnenkort beter kan rijden".
We zullen zien, zijn reeks zal vroeg of laat toch eens worden verbroken, zij het door Sander of tijdens een wegkoers. Echter ik kijk er al naar uit. ik heb meteen ook foto's genomen van de alle renners bij de 8/9 en 10/11 jarigen, gewoon klikken op bovenstaande foto en dan komen ze allemaal te voorschijn.
Indien iemand deze wenst in groter formaat, ..... laat maar iets weten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten