dinsdag 6 september 2011

Hoegaarden miniemenwedstrijd, Dante wint vlot


FOTO 8 EN 9 JAAR
FOTO 10 JAAR
FOTO 11 JAAR
FOTO PODIUMS
TIJDRITTEN



Er was geen MTB wedstrijd dus gingen we nog eens een wedstrijd rijden op de weg. Even Wiebo geraadpleegd en de Hoegaarden was lag het dichtste bij en hopelijk was het parcours daar wat heuvelachtig. 's Morgens zag het er nogthans niet goed uit in Messelbroek, want het was nog steeds aan het gieten. Toch voor de zekerheid onderweg even gebeld naar de organisatie, maar in Hoegaarden was het blijkbaar niet aan het regenen. Iets later kwamen we dan ook aan op een droog wegdek, en had ik mij natuurlijk gekleed op stormweer. Ik ging nog puffen met mijn kodakske. Raar is wel dat mij 's avonds werd verteld dat deze koers was afgelast? Eerts proeven bergop en dan direct er achteraan de tijdrit om daarna een koers te rijden van 6 rondjes. Het parcours was simpel, vertrekken bergop, éénmaal boven linksaf en zig zag naar beneden, dan terug naar links hier had je mischien 100m vlak, en dan was het terug lichtjes klimmen naar de aankomst, om aldaar terug links te draaien bergop.
Spek voor de bek van Dante, alleen er waren maar 4 renners aanwezig bij de 9 jarigen. En wat blijkt, de laatste weken komen ze raar of zelden boven de 10 renners, teveel wedstrijden op dezelfde dag?
met de tijdrit wist ik al direct hoe laat het was, het duurde even voordat Dante goed geschakeld had bovenaan de proeven, maar hij wist toch nog de tijdrit te winnen met meer dan 20 sec. op de tweede renner. Als ik de tijden vergeleek met de 10 jarigen zat hij volgens mij ook nog in de top 5.
Een echte koers werd het dan ook nooit. Hij vertrok meteen bij de start,echter veel te groot, maar hij had al meteen een gat van een 5 tal meter. De volgende ronde had hij 20m en de volgende ronde, was er niemand meer te zien achter hem. Ik maande hem aan om er een leuke training van te maken en bergop te sprinten, maar echt doorgaan deed hij toch niet. De laatste ronde kon ik hem terug motiveren, hij kon immers de laatste gaan dubbelen. Dat rondje trok hij dan ook nog eens door en won overtuigend deze koers in droge omstandigheden. Maar hij kon het na en voor de koers goed vinden met zijn kompanen. De prijsuitrijking was zeer leuk, vooral voor de pappa's, wat Johan Musseuw kwam de troffeen overhandigen, een mooi trofee overigens.
Echter ik vroeg mijn zoon om even samen te poseren met Johan, echter hij wou niet.
Zijn antwoord was geweldig "ik ken die niet ....."
Volgende week gaan we weer mtb'en, daar staan we wel met meer renners aan de start.
Ik heb al wat zitten rekenen, volgens mij heeft hij de eindoverwinning in de Kids Challenge al op zak.
Boven vindt je alle foto's terug van de wedstrijd, alsook van de andere miniemen wedstrijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten