maandag 12 september 2011

Moerzeke-Kastel MTB Kids Challenge

Alle foto's van de podiums en wedstrijd van de dikke banden racen en de wedstrijd van de 8 en 9 jarigen vindt je terug door hieronder op de foto te klikken.
Moerzeke - Kastel MTB Dante 2011
Als ik goed heb geteld kan Dante de eindzege niet meer ontlopen in de MTB Kids Challenge. Vandaar dat ik er niet echt voor te vinden was dat hij vandaag zou meerijden, want hij was immers na de eerste schoolweek, zoals vele scholieren al langs geweest bij de dokter. keelpijn, lichte valling met bijbehorende slijmen was het verdict. Echter het weer was goed en blijkbaar was het ginder geen lastig parcours en hij was geen antibiotica aan het nemen dus .... Eenmaal aangekomen te Kastel, een gemeente of gehucht nabij Dendermonde, bleek het parcours op Dante zijn lijf geschreven. Snel zeer snel, ik had er al direct meer vertrouwen in maar in de wagen was hij nog regelmatig aan het kuchen en hoesten. het parcours, draaiend rond een voetbalpleintje, met hier en daar een bochteje een paar keer 2 meter omhoog en een stuk betonbaan waar ze achteraan draaiden in een landbouwveld van een of andere boer. Je kon hier dus vlammen. Ideaal voor Dante zij het niet dat ik mij toch een beetje zorgen maakte, hij had deze week niks gedaan, alleen maar wat versuft in de zetel gelegen achter zijn Playstation. Echter met de opwarming ging alles vrij vlot, geen enkel kuchje niets, dus het zou wel goed komen. De start dan, hij sloeg meteen een gat van een meter of twee, en toen wist ik al hoe laat het was. Hij bleef achterom kijken en kon niet verder uitlopen, maar toch. In de tweede ronde werd hij echter gepasseerd, ook nu maakte hij weer zijn wekelijkse stuurfout, en liet direct zijn koppeke hangen. In de veronderstelling, "ik zal hem eens op zijn zenuwen gaan werken( aangezien dit bij hem soms wel werkt" begon ik te roepen en te tieren), ..... echter zonder resultaat. Sander dewelke normaal gezien niet echt een partij is voor Dante op zo'n snel parcours kwam vlot en snel terug. Dante ging er weeral bij liggen in de bocht, boomstronk blijkbaar niet opgemerkt. Echter dit zijn geen uitvluchten, want hij kon immers op de rechte stukken alles terug toe rijden, ..... maar niet vandaag. Hij trapte weer een verzet waarvan mijn knieen zelfs begonnen pijn te doen, alleen al van het aanschouwen. Ik mocht roepen en zeggen wat ik wou, hij had er geen oren naar. In de laatste ronde heeft hij zich zelfs nog moeten reppen om zijn derde plek veilig te stellen, nog een ronde langer en hij stond zelfs niet op het podium. Maar er zat vandaag geen grinta in, kopje naar beneden, en daar heb ik me serieus aan gestoord. Als je op de fiets zit moet ge rijden tot ge er bij neervalt, ongeacht de positie. Volgens mijn vrouw was hij echter aan de meet stik kapot, hij kon dus niet beter te Kastel, maar derde is lang niet slecht, echter op dit parcours had hij sowieso moeten strijden voor de overwinning. Nu nog een paar dagen rusten, en hopelijk is hij in orde voor Beringen, en daar zal moeten geklommen worden. Nog 2 koersen te gaan en de Challenge is ten einde, aangezien we nu al in bijna alle disciplines hebben deelgenomen blijf ik dit één van de best georganiseerde evenementen winnen. Met in elke koers de terchte winnaar, de sterkste wint. Er word gevlamd van in het begin tot op het einde, elke stuurfout word afgestraft door de concurrenten, en heb je een mindere dag betaal je dit casch. En hier moet men geen proeven afleggen, gewoon rijden! Ze mogen eens komen kijken, binnenkort begint dat veldrijden weer, en dan staan die gasten daar weer te bevriezen tijdens die idiote proeven. Tijdens de wedstrijd een helling op, of een balkje over, laat staan door een zandbak ........ Spijtig zeer spijtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten