vrijdag 13 juni 2008

31 mei de 10h van Grobbendonk 2008

Na jaarlijkse gewoonte waren we weer present met ons team, ditmaal met Marc, Tom, Angie en Filip. Laatstgenoemde ziet het wel zitten om met ons oude knollen te gaan meefietsen, hijzelf is 27 jaar jong en meteen het groentje van de ploeg, hij beschikt echter over een stel benen zoals stronken. Het parcours dit jaar werd afgelegd in de andere richting, en een paar lange stukken hadden ze vervangen door singeltracks. Aangezien ik het parcours niet had verkend, buiten 1 rondje ging (moest) Tom starten. Hij heeft dit met verve gedaan want hij kwam de eerste ronde door als 4de, hij is dan ook meteen gekroond tot vaste starter van dienst. Het systeem in de wisselzone hadden de mensen van de organisatie ook veranderd, net zoals het vaststellen van de gereden rondjes van de vrouwen. En we moeten eerlijk zijn, dit hadden die gasten goed gedaan. Elke vrouw moest minimaal 6 rondjes afleggen en telkens een armbandje inleveren bij de organisatie. In de wisselzone kwam je niet in zonder fiets, en zo moet het. Ieder deed in het begin 2 rondjes, ik werd aangemaand om mijn banden niet te plat te zetten aangezien ik bijna elke wedstrijd dit jaar ben plat gereden. Maar dat viel geweldig tegen, ik wisselde op een zesde plaats, maar had moeite met mijn fiets onder controle te houden, zeker 4 renners vlogen mij voorbij. De banden gingen bij mijn volgende rit een heel pak platter, mijn tijden werden toen stelselmatig sneller en sneller. Bleek dat we in het begin al aardig wat tijd hadden verloren op de Slijkdabbers en op Cyber, maar oude knollen komen langzaam op stoom, en bij de laatste 2 uur besloten we om elk één ronde te gaan rijden ipv 2. Op een minimum van tijd hadden we het gaatje dichtgereden met de overigens zeer sympathieke renners van Cyber, de Slijkdabbers hadden toen al een rondje genomen. Het laatste uur had Cyber de strijdbijl begraven en bouwden we onze voorsprong op hen vlotjes uit, in de laatste ronde kon ik met 11min45 de mannen van de Slijkdabbers nog net verassen voor de meet, zodoende zaten we terug in dezelfde ronde. Maar hier is het blijkbaar ergens fout gelopen bij Chronorace, volgens ons hebben ze die laatste ronde vergeten te tellen, want in de uitslag stonden we 3de in de mix ipv 2de en 15de ipv 9de in het algemeen klassement. Dit werd echter ter plekke danzij Cyber direct rechtgezet.
Wie zegt nu dat dat men een wedstrijd niet kan rijden op een sportieve mannier!
Besluit, het weer zat mee, de organisatie was nog beter dan vorig jaar, de concurrentie was sterk en sympathiek, en we hebben vanaf nu een Teammanager, namelijk Dirk de pa van Filip zelf een fervent en sterk fietser. Samen met zijn schoondochter heeft hij zelfs gezorgd voor de prachtige foto's.
Volgende week gaan we rijden in het Hageland.

Geen opmerkingen: