zondag 15 juni 2008

7 juni Hagelands Chrono

Ik geraak de laatste weken nog amper op mijn fiets en morgen gaat mijn zoon deelnemen aan een bmx-wedstrijd, dus reden te meer om vandaag meet te starten in de Hagelandse Chrono, goed voor 85km. Op zich niet erg want ik ben van de streek, dus het parcours kent géén geheimen voor mij. Afgesproken met Bert en Patrick om samen te starten, we hadden afgesproken om 11h30 te starten, natuurlijk kwam er iets voor 11 een klant voor een offerte (werk). Dju, volledig onder de stress en een pak te laat met Bert naar ginder, op de fiets. Bleek dat Patrick al vertrokken was, het was inmiddels 5 voor 12. Bert starte enkele seconden voor mij, ik geloof dat ze waren vergeten te vertellen dat we 85km moesten afleggen, want 100m verder was er van Bert al geen spoor meer. Voor nen diesel kan dat tellen, ik besloot op mijn eigen tempo jacht te gaan maken. Het regende wel niet toen wij starten, maar het had de afgelopen dagen gegoten en het parcours omgetoverd tot een waar modderbad, man, man, miserie, miserie. Als ik anders een plas zie zou ik al willen rondrijden, maar hier was geen ontkomen aan. Het begin van een ellendige, en modderige dag, mijn Epic kon al dit slijk trouwens ook niet appreciëren. Voor Konijnentjesberg, had ik Bert terug te pakken ......asfalt. Maar het was nog lang en Bert gaf een goede indruk dus ik besloot om maar bij hem te blijven, bergop reed hij overigens aardig door. De vlakke stukken nam ik dan maar resoluut voor mijn rekening. Allebei, kregen we redelijk vroeg last van de achterrem, bij mij was dit euvel iets later opgelost, Bert zijn rem werkte op het einde niet meer, blokken weg. Ik had echter van de eerste kilometers last van chainsuck, en aangezien ik geen nieuwe derailleur wilde aanschaffen stapte ik bij de minste hapering van mijn fiets, dit ging gepaard met het alombekende geroep en getier.
Telkens als ik boven kwam aangewandeld was het achtervolgen op Bert geblazen, zelfs als ik geen last had van mijn ketting reed hij toch vlotter in het slijk naar omhoog. Bij den Tienbunder stond Patrick die had zijn derailleur in zijn wiel gereden. In de vlucht de korste weg naar Rillaar verteld en wij verder. In Houwaart begon ik de achtervolgingen op Bert wat moe te worden, alhoewel ik er soms mee kon lachen, wetende dat ik de dag ervoor mijn Phyton er had afgedaan om deze er daarna terug op te leggen, man, man,....
Na Gelrode begon het parcours iets berijdbaarder te worden, en er lagen ook meer tempostukken (asfalt) in het parcours. Ik zette me resoluut weer op kop en begon mijn ritme te volgen, Bert had een klein gaatje moeten laten, ik temporiseerde nog even, maar het gat werd niet kleiner, ik dus op mijn tempo verder. Het ging beter en beter, er kwamen renners van alle kanten aangereden, er waren er nog met parcours kennis, alleen werd deze hier verkeerd. Spijtig heel spijtig, richting Gelrode kreeg ik vleugels, ik wist wat mij te wachten stond, en dat viel nog allemaal goed mee. En toen was het weer van dat, ik had nog ene binnenband steken, vanvoor, achter rijd ik al met product, en je kan het raden, weer plat, man, man, miserie, miserie.
Vlug binnenband eruit, eerst mijn wiel, ik vond natuurlijk geen inbus, .....eindelijk, hop andere ban erin. Dat schroefje van het ventiel kwijt, en al 2 bommetjes erdoor met steeds dit ventiel naar boven te duwen. Ik ga mijne fiets hier smijten, toen kwam Bert aangevlogen, met verenigde krachten lukte het ons toch om met mijn laatste bommetje mijn binnenband te vullen. Ik riep tegen Bert pak mijn wiel, we zijn bijna binnen, maar hij bedankte vriendelijk, hij had geen achterrem niet meer. Op het einde Fons Moors nog terug ingehaald zie filmke op het einde.http://fonsmtb.netcore.be/2008%20Langdorp%20Chrono%2085%20km%20deel3.avi Telkens als wij elkaar tegenkomen rijd ik blijkbaar lek.


  • Besluit:
    135ste algemeen en 24ste bij de mannen boven de 40 waar er sommige Goorbikers een serieus stuk van het parcours hebben afgesneden, en toch hun eigen hebben laten opnemen in de uitslag. Shame on you!

  • Organisatie top

  • Nieuwe afpeiling, zeer slecht

  • Parcours, zeer mooi maar niet vandaag

  • Remblokken, ketting, cassette, en trapas naar de kloten

Conclusie, dure marathon. Tot volgend jaar, maar met dit weer blijf ik in mijn zetel liggen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten