donderdag 26 juni 2008

15 juni Flanders Cup Vilvoorde

Het was weer zover de 2de manche van de Flanderscup vond plaats te Vilvoorde, voor mij onbekend terrein, maar het weer was goed en dat was al een meevaller. De wedstrijd vind plaats in een mooie omgeving, een park aan het voetbalstadion net naast het kanaal. Kwa accomodatie was het daar dik in orde. Ter plekke waren de heren van MTB Team Langdorp met een hele bende aanwezig, en ik mocht dankbaar gebruik maken van hun tentje. Tijdens het opwarmings rondje viel het parcours meteen in mijn smaak. Na de start een kort nijdig klimmetje, zo kort en nijdig dat ik deze te voet moest nemen, en dan was het verder klimmen tot aan een kappel, lekker op de macht. Vandaar was het stoempen op het grote verzet over kasseien richting een lange klim in een weide, niet moeilijk en niet zwaar, maar ik geraakte daar niet voorruit. Daarna een paar technische afdalingen en heel nijdige beklimmingen, waarvan de eerste te voet en de 2de op het kleinste bladje tot boven. Terug naar beneden, trapjes omhoog om dan vervolgens langs de sintelbaan naast het voetbalveld terug aan de start te komen. Leuk en heftig rondje. Dit moesten we 10x gaan rijden, ik viel bijna van mijn fiets. Aangezien ik aan de eerste wedstrijd had deelgenomen mocht ik nu op de 2de startrij vertrekken, ik ben dan veel te plat om bij de eerste te gaan rijden maar de eerste honderd meter kan ik me meestal wel goed positioneren. Bij de start meteen goed weg, ik en Swakke gingen een koerske rijden in de koers. Normaal zelf een sterk starter maar ik vond hem direct niet terug, maar toen we aan één van de klimmetjes kwamen reed hij tot boven en ik stond daar te voet. Bij het opdraaien rond het voetbalveld waren we bij mekaar, daar minderde hij de gas te fel, ik riep spring in mijn wiel, maar de Swa had blijkbaar een mindere dag en liet me meteen rijden. De volgende ronde kon ik hem nergens meer bespeuren. En van toen was het tempo rijden en hopen dat er iemand mij ging dubbelen, zodoende moet ik een rondje minder rijden. Aangezien we zonder rugnummers rijden is het bijzonder onoverzichtelijk, ik kreeg nog eenmaal pech met mijn ketting, maar dit euvel kon ik vrij vlug zelf herstellen. Mijn rondetijden bleven over de hele koers bijna constant dus hier kon ik best tevreden over zijn. Na de middag was het weer omgeslagen en begon het daar te onweren, maar toen zat ik al gezellig thuis voor tv.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten