maandag 18 augustus 2008

16 aug. wegkoers Berlaar

Zaterdag, ik moet deze avond gaan draaien dus morgenvroeg gaan we zeker niet fietsen. Aangezien ik mijn tuinhhuis met mijn vader aan het vloeren ben, heb ik deze week amper mijn fiets gezien. Ik had zin na mijn eerste geslaagde avontuur te Baal om nog eens een wegkoers mee te rijden. Op aanraden van Filip reed ik naar Berlaar, het was eerder vliegen dan rijden, aangezien ik om 14h nog steeds niet was vertrokken. De koers, voor wielertoeristen, starte om 15h. Toch nog op tijd aangekomen, we waren met 104 renners op een niet al te moeilijke omloop. De mannen van de Knoet waren ook present, het was maar af te wachten of ik deze race zou kunnen uitrijden, nu niet dat ik daar van wakker lig. We moesten eerst een rondje achter de wagen en dan mochten we voluit rijden. Al vanaf de tweede ronde voelden de benen goed aan. Aangezien het een redelijke hectische wedstrijd was, er werd van links naar rechts gefiets. Je kon je elke ronde aan een valpartij verwachten, ik had daar hoe dan ook geen zin in. Dus ik besloot om maar wat vooruit te gaan fietsen. Lekker vanvoor in het peloton, het ging me nog vrij gemakkelijk af ook. Eens geprobeerd om van het peloton weg te rijden, maar daar heb ik nog te weinig dash voor in mijn benen. Misschien in de winter eens wat trainen op kracht. Er geraakte niemand niet weg, en het ging een massaspurt worden. Bij het ingaan van de laatste ronde, gingen er er dan toch een paar bij liggen. Verwonderlijk, dit had elke ronde al kunnen gebeuren. Blijft toch maar een akelig geluid. Aangezien er 100m voor de meet nog een haaks bocht was, was het zaak om vooraan te zitten en aan de buitenkant. Ik zat vooraan maar aan de binnenkant, van spurten kwam niet veel in huis. We zaten ergens bij de eerste 20 gepositioneerd. Het ging goed vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten