zondag 24 augustus 2008

17 aug. wegkoers 's Gravenwezel

Zondag 13h30, net uit mijn bed na een nachtje werken. Wat gaan we doen losrijden of met Luc nog een wedstrijdje gaan meerijden in het Antwerpse? Dan toch maar gekozen voor het 2de. Richting Antwerpen, volgens Luc een lange strook kassei en heel wat klinkerbanen. Ginds aangekomen waren er nog niet zoveel renners ingeschreven, we zouden met 42 renner van start gaan en de eerste 30 hadden prijs, je moest wel de halve koers minimum uitrijden. Het was daar een klein rondje van een dikke 4km, met nogal wat draaien en keren maar steeds op brede wegen. Luc stond nerveus als eerste aan de start, ik stond een beetje verderop. 3,2,1 en we waren weg, ze starten hier niet zo als bij de wedstrijden in het mtb'en geen getrek en geen geduw. Maar na de eerste bocht trekken ze wel door tot boven de 50km/h. Ze trokken van bocht naar bocht, het nadeel van weinig renners is, je geraakt als je niet oplet gemakkelijk vanachter. De benen van gisteren had ik jammer genoeg vandaag niet meer, ik moest mij pijn doen om in het wiel te volgen, het viel dan ook niet echt stil, en dan die kl*****te kassei, ik in het gootje, maar een echt veilig gevoel had je daar niet als je boven de 40km/h aan het rijden bent. In het begin was Luc er nog bij maar na een paar rondjes had ik hem uit het oog verloren. Na 8 rondjes had ik al een paar gaten moeten dichten, en weer werd er een gat getrokken ik dook bij de winnaar van Baal in het wiel, met de hoop die rijd dat gat wel toe, maar die zat ook à bloc, achter mij deden ze ook al niet veel moeite ..... het peloton lag in twee. We hebben daarna met nog zo'n 10 geprobeerd om het gat toe te rijden maar zonder succes, niet iedereen wilde meerijden. Op zich vond ik het niet erg, nu ging het tempo er wat uit, maar we bleven wel boven de 40km/h rijden, het Olympisch minimum zeker. Onze achterstand werd echter te groot en op 8 ronden van het einde mochten we gaan spurten, daar zat daar ne beer voor mij, ik dacht ik pak die zijn wiel, maar links gingen ze lopen, en mijne beer kwam te traag in gang. En bij mij was het vet van de soep. Te zwaar weekend zekertoch nog 28ste geworden, joepie prijs. We zijn toch vlug gelukkig tegenwoordig. 's Avonds had ik weer last van de knie, dat begint stilletjes aan op mijn systeem te werken. We gaan toch proberen om volgende week wat te trainen. Zondag gaan we een MTB wedstrijd rijden in Heuvelland, ik ben eens benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten