maandag 11 augustus 2008

9 aug Pfalzerwald

Als je praat over een singeltrack paradijs, wel dit is er één. Het voordeel je moet er nog niet te ver voor rijden. Voor mij is dit vele mooier biken dan de Dolomitie, natuurlijk heb je hier minder hoogtemeters en minder mooie uitzichten, maar het is zoveel leuker. Vorig jaar hadden we hier ook aan deelgenomen, toen had ik gekozen voor de 60km, en ik was blijkbaar 4de algemeen en eerste 40+. Aangezien ik dit jaar mij meer heb toegelegd op het vlammen op de korte afstand, koos ik resoluut voor de 45 km. Vorig jaar was er een massastart, dit jaar starten we in verschillende boxen afhankelijk van de afstand, natuurlijk stonden wij in de laatste box met onze blauwe nummertjes. Ik vond het al raar toen de mannen van de langste afstand vertrokken er een heleboel vanuit onze box meevertrokken, hetzij dan wel langs een omweg .... ik was me toen van nog geen kwaad opzet bewust. Zeker 5 a 10 min later vertrok de 2de box, en nog eens 5 a 10 min later vertrokken wij. 10, 9, ......1 start, spurten om vooraan te zitten, er kwam mij een jong gastje voorbijgevlamd, ik moest maken dat ik in zijn wiel zat. Amai, die heeft power in zijn benen. Ik was dan ook blij dat hij minderde op de eerste klim. Ik zat toen in een kopgroep van 4, maar na 5 km begonnen de prachtige trails en de miserie, want toen hadden we de laatste van de 70 km al bijgebeend, .......wachten en nog eens wachten. De klimmetjes liggen mij wel ze zijn niet te steil en diegene die dan echt wel steil zijn zijn niet te lang. Overigens net voor de start merkte ik dat mijn buitenblad was losgekomen, vandaar de problemen vorige week met mijn ketting, bedankt Johan en Sven. Op de klimmetjes moesten de mannen mij telkens laten gaan en iets later waren we maar met zijn tweeën meer. Altijd maar roepen, die erste zind hier, er gingen nogthans maar weinigen opzij. Duitse mentaliteit zeker, of gewoon veel te weinig plaats. Een beetje later kwamen we de eerste UB biker tegen, Le President, hij riep mij motiverend toe "zijt ge nu pas hier", pasop dat kwam zo droog uit zijn mond als den oudste zandkorrel uit de Saharawoestijn. Aan de drankpost, halverwege koers waren we nog steeds met zijn tweeen, ik maar roepen om te passeren, want iederren stond daar in het midden van de weg, tot groot jolijt van Johan, die we daar passeerden. Het bleef een opvolging van prachtige singel trails en dito klimmetjes en afdalingen, niet te zwaar maar ontzettend leuk. Na die drankpost lag alles een beetje verder uit elkaar en konden we het tempo goed hoog houden. Mijne Duitse vriend moest lossen met krampen in de laatste 10 km, den ouwe alleen op kop, een paar kilometers later kwamen we weer op parcours van de eerste kilometers. Maar daar passeerden ik plots een paar bikers met blauwe nummertjes, doemme ik ben verkeerd gereden ...... of toch niet? In mijn beste Duits vroeg ik hoeveel km zij al hadden afgelegd, ....... 40 km vertelden ze mij. Ik vroeg hen hoe het kwam dat zij voor mij waren aangezien ik op kop reed van de korte afstand. Zonder rood op de wangen te worden antwoorden ze mij met "gestart in de eerste box". Man, man, man ..... ge zou zo uw stuur in tweeën breken van frustratie. Het zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet de enigste zijn die gestart zijn in de eerste box. Bij aankomst nog even mijn ongenoegen geuit tegen de paljas achter de laptop, maar hij kon er niks aan doen. Mijn jonge achtervolgers kwamen iets later binnen, die mannen waren ver van blij. Achteraf blijkt dat ik 9de sta gerangschikt en 3de van de +40. Bie, bie was wel 1ste overall, 1 week later kunnen we allemaal relativeren. Ik heb me daar geweldig geamuseerd met het oranje geweld. Nadien ben ik met Benny en Johan de laatste lus nog gaan meefietsen, mannen met karakter. De dag nadien zijn we de 2de lus nog eens gaan fietsen met de hele bende. We hebben goed gelachen, het was een prachtig parcours en het was zalig weer, wat moet ne mens nog meer hebben. Johan hebben ze 's nachts nog moeten afvoeren met een niercrisis, maar hij is al aan beter hand. Leuke anekdote, ik bestel daar een Wiener Schnitzel met friet, ik laat de Schntizel vervangen door een omelet, rarara wat krijg ik op mijn bord .......... een Schnitzel en een omelet zonder frieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten