maandag 4 augustus 2008

26 juli wegwedstrijd te Baal

Normaal gezien ging ik vandaag in de voormiddag met Vicky en Maurice een ritje van 100km rijden te Zoutleeuw. Het was wel droog maar de wolken voorspelden niet veels goed. Na 2 uur gediscussieer besloot ik om dan maar terug naar huis te rijden, ik had nog wat werk en dan kon ik thuis nog een ritje gaan doen. Thuisgekomen nog vlug een discobar gaan plaatsen en toen maar besloten om maar een s te gaan deelnemen aan mijn eertse wegkoers uit mijn carriere, niemand wist van iets, dus ......
De wedstrijd ging door te Baal en werd bestempeld als gemakkelijk aangezien er maar 4 bochten in lagen. Normaal gezien rijden ze bij de VWV 80km koers nu bleek dit 100km te zijn, ik vroeg mij voor de start al af, hoeveel rondjes ga ik meekunnen? 114 vertrekkers een mooie bende, vanaf de eerste ronde werd er al gedemarreerd, en dit bleef zo de hele wedstrijd duren. Nu en dan zelfs mee koers gemaakt, met de schrik van dit ga ik later nog bekopen. Na 5 rondjes begon mijn rug dan ook geweldig te protesteren, danzij een pijnstiller en het viel net wat stil op de juiste moment, werd deze terug wat beter. In totaal werden er 14 tonden gereden van 7km, nog 7 rondjes te gaan, het was nu gewoon aftellen geblazen. Er was 6 man weg, maar je zag ze steeds rijden, één keer met een paar man er tot op 50m er naar toe gereden, maar niemand wilde dat laatste gat dichtrijden. Verbazingwekkend is dat je vrij rustig kan praten in dat peloton en dit terwijl je 47km/h rijd. Bij de laatste ronde zat ik nog steeds goed gepositioneerd in het peloton, ik had me voorgenomen om niet mee te sprinten. Maar ik had daar iemand zijn wiel genomen die toch fors aanzetten. Aangezien ik met een 13 achteraan fiets, een MTB cassette, duw je je zot vanachter. Maar ik was zo gelukkig bij het overschrijden van de meet als ne kleine die zijne Sinterklaas krijgt. Eerste keer meedoen en kunnen uitrijden, en we hadden nog prijs ook. Mijn dag kon niet meer stuk, 100km gebold en 42,5km/h gemiddeld. We gaan nog eens meedoen en we hopen dat we dan weer kunnen volgen. Zolang we kunnen uitrijden zijn we gelukkig. Volgende week Flanderscup te Kessel ben morgen als ik op tijd wakker ben ga ik nog een s met de RBikers mee MTB'en.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten